معاون علمی و فناوری رییس جمهور؛

اقتصاد نفتی با آدم خلاق و نوآور نیاز ندارد

۱۳۹۴/۰۴/۰۶ - ۱۱:۲۰:۴۹
کد خبر: ۲۹۵۲۶۵
اقتصاد نفتی با آدم خلاق و نوآور نیاز ندارد
ستاری گفت: باید نوع تفکرات در حوزه پژوهش تغییر کرده و از پژوهش دولتی به سمت درآمدزا بودن حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، سورنا ستاری، در نشست علمی و پژوهشی دانشگاه ایلام اظهار کرد: متکی بودن به اقتصاد نفتی باعث ایجاد تفکرات و مفاهیم غلطی در حوزه پژوهشی و آموزش عالی شده است.

وی با انتقاد از نگاه دولتی در حوزه پژوهشی افزود: اصل و محور پژوهش تجهیزات و وسایل آزمایشگاهی و دانشگاهی نیست بلکه فرد، دانش، ایده و خلاقیت اصل و محور پژوهش هستند.

معاون رییس جمهوری تاکید کرد: در اقتصاد دانش بنیان در خصوص عامل انسانی صحبت می کنیم که با خلاقیت، ایده، نوآوری و اراده بتواند کارآفرینی کرده و استقلال و ارزش افزوده ایجاد کند.

ستاری کلید اقتصاد دانش بنیان را در در آمدزا بودن پژوهش و برگشت به سنت ها و مزیت های سرزمینی اعلام کرد و یادآور شد: باید نوع تفکرات در حوزه پژوهش تغییر کرده و از پژوهش دولتی به سمت درآمدزا بودن حرکت کنیم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت: در اقتصاد دانش بنیان راجع به پژوهشی صحبت می کنیم که صاحب و مشتری دارد و درصدی از درآمد دانشگاه ها از محل آن تامین می شود.

ستاری با اشاره با اینکه پایه تفکر غلط در بحث پژوهش و آموزش عالی اقتصاد نفتی است، اضافه کرد: اقتصاد نفتی با آدم خلاق و نوآور نیاز ندارد.

وی گفت: دانشگاه های ما قرار است دانشجویانی را تربیت کنند که باعث تحول اقتصادی، اشتغال و کارآفرینی در کشور شوند نه اینکه به چشم تهدید برای نظام به آنها نگاه کنیم.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه کشور در بخش آموزش عالی صرف تربیت دانشجویانی شده که چشم انتظار استخدام دولتی هستند، خاطر نشان کرد: در این سیستم آموزشی در عمل دنبال مدرک دست مردم دادن رفته ایم که این رویه باید بطور کامل تغییر کند.

ستاری در پایان افزود: اقتصاد دانش بنیان باید با کمک همه دستگاه ها شکل گیرد و این زمینه در همه حوزه ها باید اتفاقات جدیدی بیفتد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز