امام جمعه مهران؛

شهدا جان خود را در راه آرمان های امام راحل فدا کردند

۱۳۹۴/۰۴/۱۰ - ۱۰:۱۲:۵۹
کد خبر: ۲۹۶۲۸۹
شهدا جان خود را در راه آرمان های امام راحل  فدا کردند
حجت الاسلام ولد بیگی گفت: مهران با تقدیم 6 هزار شهید گلگون کفن که برای آزادی اش تقدیم کرد و جان خود را در راه آرمان های امام راحل و نظام اسلامی فدا کردند

به گزارش خبرگزاری برنا در  ایلام، حجت الاسلام روح الله ولدبیگی، امام جمعه مهران، شامگاه سه شنبه(9 تیر) در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی مهران در 10 تیر 1365 در میدان امام خمینی(ره) این شهر، اظهار کرد: هر سرزمینی که ساکنین آن با خدا نجوا و عهد و پیمانی داشته باشند، آن سرزمین مقدس است و مهران قطعه ای از بهشت است.

 وی، افزود: مهران با تقدیم 6 هزار شهید گلگون کفن که برای آزادی اش تقدیم کرد و جان خود را در راه آرمان های امام راحل و نظام اسلامی فدا کردند، جاودانه ماند و امروز مسیر اصلی تردد زوار سید و سالار شهیدان است که شهدای دفاع مقدس به آن امام همام اقتدا کردند.

 امام جمعه مهران، یادآور شد: آن روزها نه تجهیزات و نه ادوات جنگی داشتیم و تنها چیزی که موجب اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی در این جنگ نابرابر شد به قول فرمانده دوران دفاع مقدس، حاج مرتضی قربانی، رمز یا فاطمه الزهرا(س) و تبعیت از اهل بیت(ع) است که هر زمان بر زبان جاری کنیم هیچ کشوری یارای مقابله با ما را ندارد.

 حجت الاسلام ولدبیگی، تصریح کرد: عمیلات کربلای یک با رمز یا ابوالفضل العباس(ع) ادرکنی اجرا شد که مدال نوکری آن حضرت بر سینه شهدای دوران دفاع مقدس بود و با استعانت از ائمه اطهار(ع) رزمندگان اسلام بر صف آرایی 44 کشور جهان در برابر نظام اسلامی فائق آمدند.

 وی، با اشاره به اینکه ایران اسلامی مفتخر به چنین مردمان و سردارانی است، افزود: در زمان جنگ 8 ساله پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی را در فاو به اهتزاز درآوردند و سبزجامگان حریم ولایت، دلاورمردان و شیرزنان این دیار، بعد از آن نیز در تمام بلاد و در تمامی عرصه ها حتی عرصه هسته ای، پرچم ایران اسلامی را به اهتزاز درآورند.

 امام جمعه مهران، گفت: مهران امروز قدمگاه زائران اباعبدالله الحسین(ع) بوده که وادی مقدسی است و مردمان این سامان قهرمان، با استقبال و پذیرایی از زائران حسینی این قداست را حفظ کردند و امروز مهران دروازه عتبات عالیات و قدمگاه عشاق سید و سالار شهیدان است.

 حجت الاسلام ولدبیگی، ابراز کرد: امروز هر خانه در مهران، بیت الحسین(ع) است، ابراز کرد: دیروز مهران قهرمان در عرصه نبرد با دشمن بعثی به همت جوانان و رزمندگان اسلام آزاد شد و امروز نیز با نصب العین قرار دادن اقتصاد مقاومتی به طور قطع دشمن را به عقب خواهند راند و توطئه های آنان خنثی خواهد شد.

 وی، با بیان اینکه امروز نیز مهران انشاالله با همت دولتمردان و مجلس شورای اسلامی از قید فقر و محرومیت آزاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: با تصویب منطقه آزاد تجاری با تلاش همه مسئولان شاهد رونق و توسعه و پیشرفت و آبادانی مهران قهرمان خواهیم بود.

گفتنی است، عملیات آزادسازی مهران با عنوان کربلای یک و با رمز( یا ابوالفضل العباس(ع) ادرکنی) در نهم تیرماه سال 1365 اجرا شد که منجر به آزادسازی این شهر در 10 تیر همان سال شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز