مدیرکل دامپزشکی ایلام؛

سلامت آحاد جامعه در گرو مصرف فراورده های خام دامی سالم است

۱۳۹۴/۰۴/۱۱ - ۰۷:۵۸:۳۶
کد خبر: ۲۹۶۵۱۰
سلامت آحاد جامعه در گرو مصرف فراورده های خام دامی سالم است
پیرانی گفت: سلامت آحاد جامعه در گرو مصرف فراورده های خام دامی سالم و بهداشتی می باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در جلسه مشترک مسئولین دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان هدف از تشکیل این جلسه را افزایش هماهنگی بین بخشی در راستای پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام اعلام و گفت: با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی میتوان در کاهش موارد ابتلاء انسان به بیماریهای مشترک اقدامات موثرتری انجام داد.

 

دکتر پیرانی افزود:  سلامت آحاد جامعه در گرو مصرف فراورده های خام دامی سالم و بهداشتی می باشد که کارشناسان دامپزشکی برای این مهم اقدامات لازم در خصوص پیشگیری و کنترل از شیوع بیماریهای مشترک را انجام می دهند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز با بیان اهمیت همکاریهای فی مابین دو دستگاه اجرایی در حفظ سلامت مردم ،بر افزایش آگاهی عمومی آحاد مردم از طریق صدا و سیما و رسانه های محلی تاکیدنمود.

ناصری فر گفت با توجه به اهمیت و مخاطرات بیماریهای مشترک لازم است مردم شریف و بزرگوار برای حفظ سلامت خود و خانواده فراورده های لبنی مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و بهداشتی خریداری نمایند و از مصرف پنیر تازه بدلیل احتمال ابتلاء به بیماری تب مالت خودداری نمایند.

وی خواستار نظارت مشترک دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی به مراکز عرضه فراورده های خام دامی و لبنی شد.

ضمناً در این جلسه مقرر گردید که همکاریهای فی مابینی در خصوص کنترل بیماری سالک ،برگزاری جلسات و کلاسهای آموزشی با ساماندهی مراکز عرضه شیر خام و لبنیات محلی ،ساماندهی کشتارگاههای دام و گزارش رسانی سریع موارد ابتلای انسان به بیماریهای مشترک تشدید گردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز