مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام خبر داد؛

نسل سوم شبکه تلفن همراه راه اندازی می شود

۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۱:۰۲:۱۴
کد خبر: ۲۹۹۳۵۰
نسل سوم شبکه تلفن همراه راه اندازی می شود
اسدی، از راه‌اندازی نسل سوم شبکه تلفن همراه یا 3G در شهرستان دهلران در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام، در نشست بررسی و وضعیت اینترنت و مخابرات در شهرستان دهلران با حضور نماینده مردم دهلران در مجلس، فرماندار و مسئول فناوری استانداری ایلام اظهار داشت: کل ظرفیت پهنای باند در استان از 2/5 به 6 ارتقاء پیدا کرده است، یعنی حدود 120 درصد افزایش که نسبت به جمعیت استان که از اینترنت استفاده می‌کنند این میزان 50 درصد بیشتر است.

به گفته وی، پهنای باند اینترنت در استان نسبت به جمعیت استفاده کننده از آن 50 درصد بیشتر است.

اسدی با بیان اینکه مخابرات استان تعهدی در خصوص سایر اپراتورها ندارد، ادامه داد: در خصوص آنتن دهی تلفن همراه هیچ مشکلی در استان نیست.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام  گفت: از 17 هزار و 74 پورت ثابت تلفن ثابت نصب شده در دهلران 14 هزار و 894 پورت آن فعال است.

وی با اشاره به 22/2 صدم درصد ضریب نفوذ تلفن ثابت دهلران تصریح کرد: در مجموع تعداد 3 هزار پورت خالی تلفن ثابت در شهرستان دهلران وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با اشاره به 27 سایت BTS در شهرستان دهلران افزود: 97 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش این سایت‌ها است.

وی گفت: در شهرستان دهلران بیش از 5 هزار مشترک ADSL خانگی، 3 هزار و 520 پورت اینترنت پر سرعت وجود دارد که در حوزه اینترنت پر سرعت تعداد 2 هزار و 478 پورت فعال و تعداد هزار پورت خالی قابل واگذاری موجود است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با اشاره به مشکل عدم پوشش شبکه موبایل در برخی روستاهای شهرستان دهلران عنوان کرد: درصدد هستیم تا سایت موسیان و میمه را با افزایش ارتفا دکل‌های موجود برطرف کنیم که به دنبال این موضوع مشکلی در حوزه جاده‌ای و بافت شهری نخواهیم داشت.

وی افزود: برای حل این مشکل مکاتباتی را با شرکت ارتباطات زیرساخت (MCI) انجام داده‌ایم که منتظر تأییدیه این شرکت هستیم.

اسدی با اشاره به قطعی اینترنت در بخش پهله و سراب میمه گفت: به دلیل بالا بودن هزینه انتقال فیبر نوری از شهرستان ملکشاهی تا بخش میمه و زرین آباد و نبود اعتبار لازم به ناچار این فیبر نوری از مسیر هوایی منتقل شده است که حدود 4 کیلومتر از این مسیر به دلیل وجود مفصل‌های متعدد باعث به وجود آمدن مشکل قطع اینترنت در این مناطق شده است که درصدد هستیم تا با نصب یک کابل یکپارچه این مشکل را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام اظهار کرد: برای حل کردن دائمی مشکل اینترنت در بخش میمه و زرین آباد اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان نیاز است که با توجه به اینکه شرکت مخابرات یک بنگاه اقتصادی درآمد و هزینه است و در داخل استان از لحاظ منابع مالی با مشکل مواجه هستیم از طریق وزیر ارتباطات و سایر مسئولین به دنبال جذب این اعتبار هستیم.

اسدی خاطر نشان کرد: با توجه به احتمال برگزاری انتخابات الکترونیکی در کل کشور و به ویژه در استان ایلام هیچ گونه مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد و اگر هم مناطقی با مشکل آنتن دهی مواجه هستند امکان سرویس‌دهی بصورت آفلاین وجود دارد.

وی ادامه داد: به زودی نسل سوم شبکه تلفن همراه (3G) در شهرستان دهلران راه‌اندازی و نصب خواهد شد که بعد از مرکز استان (شهر ایلام) دهلران دومین شهرستانی است که از این مزیت برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان ایلام با اشاره به مشکل ضعیف بودن اینترنت در شهرستان دهلران گفت: دهلران از لحاظ پهنای باند مشکلی ندارد و مشکل ضعیف بودن اینترنت تنها در میزان و حجم اینترنت خریداری شده توسط مشترکین است.

نظر شما