معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام؛

تمام افراد جامعه در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارنند

۱۳۹۴/۰۴/۲۲ - ۱۲:۵۱:۳۳
کد خبر: ۲۹۹۴۱۶
تمام افراد جامعه در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارنند
تردست گفت: تمام افراد جامعه در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارند و ما باید عفاف و حجاب را از خانواده هایمان آغاز کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،  معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان ایلام در همایش اسوه مکارم که به مناسبت روز ملی حجاب و عفاف در محل سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی هنری ارشاد اسلامی شهرستان ایلام برگزار شد گفت : پوشش و حیا بانوان علاوه بر ایجاد آرامش روحی در جامعه زمینه سازی سیر و تکامل معنوی جوانان نیز خواهد شد و مقام معظم رهبری نیز در این خصوص می فرمایند : « ما که اینقدر روی حجاب مقید هستیم به این خاطر است که حفظ حجاب به زن کمک می کند تا بتواند به آن رتبه عالی معنوی خود برسد.

محمدرضا تردست، به فلسفه نامگذاری رو 21 تیرماه به نام روز ملی حجاب و عفاف اشاره کرد و توضیح داد : تجمع مردم در مسجد گوهرشاد مشهد در اعتراض به قانون کشف حجاب رضاخان و به توپ بستن توسط عوامل دربار، سبب شد این روز به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ برفراز و نشیب ایران ثبت گردد و اکنون که شورای فرهنگ عمومی این روز را به عنوان روز ملی حجاب و عفاف نامگذاری کرده است باید به نحو شایسته از این فرصت جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و گسترش حیا استفاده کنیم و هر کدام از ما به نسبت توان و مسئولیت خود از هیچ تلاشی در این راه دریغ نورزد و این مسئله را به دید یک موضوع و تکلیف عمومی بنگریم .

وی، همه مردم و مسئولین را در خصوص حیا و عفت مسئول خواند و گفت : تمام افراد جامعه در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب مسئولیت دارند و ما باید عفاف و حجاب را از خانواده هایمان آغاز کنیم. از طرفی همانطور که پدر یک خانواده در خصوص حجاب ان خانواده مسئول است یک مدیر هم نسبت به حجاب و عفاف حوزه مدیریت خود مسئولیت و تکلیف دارد و نمی تواند نسبت به آن بی تفاوت باشد . شیوه گسترش حجاب و عفاف هم بسیار مهم است و در واقع گسترش آن گوشه ای از اجرای امر به معروف و نهی از منکر است .

تردست به حدیثی از مولای متقیان علی (ع) اشاره کرد و بیان داشت : حضرت علی (ع) می فرمایند که جامعه دینی سه علامت دارد: 1- عفت عمومی و فردی 2- تقوا و پاکدامنی و حیا در برابر انسان و خداوند .

در جهت رسیدن به همان جامعه دینی و مسئولیت اجتماعی نسبت به موضوع حجاب و عفاف، سازمان های مردم نهاد جوانان قدرتمند و فعالی در این حوزه مشغول فعالیت هستند که جا دارد از تلاش ها و کوشش های همه این عزیزان که خالصانه و با دید و نگاه کاملا فرهنگی برنامه های خود را پی میگیرند تقدیر و تشکر می نمایید که ان شالله که خداوند منان در این ماه مبارک به این عزیزان اجر معنوی و خیر دنیا و سعادت آخرت عطا نماید .

گفتنی است؛ که شعر خوانی توسط محمد علی قاسمی، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رستمی معاون پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان و تقدیر از سه سازمان مردم نهاد فعال در حوزه حجاب و عفاف از دیگر بخش های این همایش بود .

 

نظر شما