رسانه ملی و دولت؛ هم دلی یا هم زبانی..

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۰۸:۵۱:۳۴
کد خبر: ۳۰۱۱۰۷
رسانه ملی و دولت؛ هم دلی  یا  هم زبانی..
رسانه ملی چون از بیت المال ارتزاق میکند ؛ بایستی همراه و همگام با مردم و منتخب مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا،ایلام، سال 94 با درایت و آینده نگری  خاصی از طرف مقام معظم  رهبری بنام سال، دولت و ملت ؛ هم دلی و هم زبانی " نامگذاری شد. پیش بینی معظم له از حوادت و رخدادهای این سال سبب شد تا نامی متفاوت تر از سال های پیش انتخاب گردد. آینده نگری رهبری انقلاب  و تلاش های شبانه روزی و قابل ستایش دولت تدبیر و امید  و مذاکرات فشرده و پیچیده ی هسته ای سبب شد تا  نیاز به هم دلی و هم زبانی تمام ارکان حاکمیت و مردم  با دولت  بیشتر احساس شود.

در این نامگذاری چند فاکتور مهم را میشود بررسی کرد؛

اول : ملت ؛ وقتی به عملکرد ملت شریف ایران نگاهی می کنیم ؛ می بینیم که  در طول دوسال گذشته  هرجا که لازم بوده آزمون خود را به خوبی پس داده اند ؛ چه در انتخابات قبلی ؛ چه در استقبال از رییس جمهور در سفر های استانی ؛ جه در راهپیمایی ها  و مراسم استقبال از هیات مذاکره کننده و سایر موارد  حضوری چشمگیر و مثال زدنی داشته و هم دل و هم زبان با دولت بوده اند..البته در این بین باید حساب عده ای دلواپس و نا خود جوش  که گاه خودجوش میشوند و حضوری فوری و آنی در هر مکانی دارند ؛ تا منافع عده ای را تامین کنند  از مردم جدا دانست .آنها اگر مردم بودند ؛تریبون رسمی و امکانات نداشتند.

دوم :دولت و حاکمیت.در اینجا منظور از دولت ؛ تمام ارکان حاکمیت اعم از وزارت خانه ها؛ ادارات ؛ نهادها و موسساتی هستند که

به نحوی با مردم سروکار دارند.

در این بین نقش  مهم و اساسی با صدا و سیما یعنی رسانه ملی کشور است .رسانه ای که هیچ رقیبی در عرصه خبری و اطلاع رسانی ندارد و در همه ی موارد یکه تاز میدان است و اراده و گرایش مدیران ارشد آن تعیین کننده خط حرکت اوست.اگر بزرگترین کارهای جهان را انجام دهیم ولی پوشش رسانه ای نباشد ؛ کسی از عظمت کار خبردار نمیشود .بخصوص  در ایران که صدا و سیما واحد و منحصر یه یک رادیو تلویزیون است .

رسانه ملی چون از بیت المال ارتزاق میکند ؛ بایستی همراه و همگام با مردم و منتخب مردم باشد .گرچه نقد و انتقاد در رسانه ملی باید وجود داشته باشد اما انعکاس اخبار و رویدادهای دولت هم لازم و ضروری است .این رسانه تنها راه ارتباط زنده و سریع با مردم است.مردم و منتخب مردم انتظار دارند که این رسانه چون دولت قبلی در خدمت دولت باشد و اقدامات دولت را بیان کند .

اما نگاهی به عملکرد این رسانه ی عظیم در رخدادهای مختلف و بخصوص در دو سال گذشته چیز دیگری را نشان میدهد

با نگاهی به مذاکرات هسته ای این واقعیت نمود بیشتری پیدا میکند . در حالی که اکثر رسانه های خبری جهان ازچند روز قبل با قطع برنامه های عادی خود اقدام به پوشش خبری  مذاکرات نمودند و حتی کشورهایی مانند سوریه ؛لیبی؛ تونس ؛هند؛ سنگال و ... اقدام به پخش اخبار مذاکرات نمودند ؛ در ایران فقط شبکه خبر و آن هم  بصورت جسته و گریخته  و در 24ساعت آخر اقدام به پخش اخبار مذاکرات نمود و به قول برخی شبکه های اجتماعی ؛ سیمای ملی ایران در اوج مذاکرات هسته ای و به دور از هر هیجانی  در حال پخش  مستند مارمولک های کرمان  بود.

چرا رسانه ملی چنین است.؟بنا به اخبار موثق شخص آقای روحانی چندین بار از رسانه ملی اظهار نگرانی کرده و حتی یک از برنامه های تلویزیونی دکتر روحانی به علت اختلاف با سیما چند ساعت با تاخیر پخش شد آن هم در شرایطی که مردم ساعت ها منتظر پخش آن مصاحبه یا گفتگوی خبری بودند.

چرا؟ 

چرا سیما این همه  منتقدان قدرتمند دولت  تدبیر و امید را به رسانه ملی دعوت میکند ولی از وجود موافقان قوی دولت خالی است ودر مواردی طرفداران دست چندم دولت را دعوت میکند؟همه میدانند که دولت تدبیر و امید و اصلاح طلبان نظریه پردازان و اندیشمندان بزرگی در همه حوزه ها  دارند ولی رسانه ملی در دو سال گذشته کدام چهره ی اصلی را برای شرکت در برنامه های خود دعوت کرده است.؟

پای هر گفتگوی خبری یا تحلیلی رسانه ملی که می نشینیم می بینیم که از جریان رقیب دولت سرشناس ترین و بزرگترین چهره دعوت شده است ولی در طرف مقابل او چهره ای ناشناخته که کمتر کسی شناختی از او دارد ؛ بعنوان نماینده و طرفدار دولت معرفی میشود.

اقایان و مدیران رسانه ملی  ؛ باور کنید که مردم خیلی زود مسایل را متوجه شده اند. شما هم باید در عمل  با مردم باشید.ایا تاکنون متوجه دلیل  گرایش بیش از پیش مردم به رسانه های خارجی شده اید ؟ رسانه های خارجی با پوشش خبری مناسب  و بیان برخی واقعیت ها مردم  را جذب کرده اند .اگر بپذیرین که ان رسانه ها اهداف خاص خود را دارند ؛ پس وظیفه شما سنگین تر میشود .شما باید با پذیرفتن واقعیت ها و همگام شدن با رای و اراده ی مردم حرکت کنید و رهنمود رهبری را در نامگذاری این سال راهنمای عمل خود قراز دهید و همگام با دولت حرکت کنید ؛ باشد  که مردم  از شما راضی  شوند.

مجتبی شیرخانی، فعال سیاسی..

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز