مدیر کل آموزش و پرورش ایلام؛

محیط آموزشگاه‌ها برای کیفیت بخشی به فرایند یاددهی مهمترین هدف پروژه مهر است

۱۳۹۴/۰۵/۰۳ - ۱۰:۱۶:۱۴
کد خبر: ۳۰۲۱۶۰
محیط آموزشگاه‌ها برای کیفیت بخشی به فرایند یاددهی مهمترین هدف پروژه مهر است
بیرانوند گفت: شاداب‌سازی محیط آموزشگاه‌ها برای کیفیت بخشی به فرایند یاددهی و یادگیری مهمترین هدف پروژه مهر است

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در سومین نشست شورای آموزش و پرورش استان  با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید  اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در زمینه عملکرد پروژه مهر موفق بوده است و امسال هم با برنامه ریزی دقیقی که در دست اقدام است زمینه بازگشایی مطلوب مدارس فراهم خواهد شد.

علی بیرانوند گفت : در راستای حسن انجام برنامه های پروژه مهر نظارت و ارزیابی از برنامه‌های مدارس توسط کمیته‌های مختلف پروژه مهر انجام می‌گیرد و کارشناسان از اقدامات انجام شده بازدید می‌کنند.

وی افزود: امیدواریم که امسال نیز با تلاش مضاعف همه مدیران، معلمان و اولیای دانش‌آموزان شاهد بازگشایی پرشور مدارس باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام  با بیان اینکه

وی، ابراز داشت: تحقق این مهم از نخستین روزهای تابستان سال جاری در دستور کار ادارات  آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق تابعه  قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه محیط آموزشگاه به عنوان یکی از عناصر اصلی فرآیند آموزشی است، گفت: همان‌گونه که کتب درسی و معلم به عنوان عناصر آموزشی از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند، اگر محیط مناسب و مطلوبی برای اجرای این فرآیند فراهم نگردد اهداف نظام تعلیم و تربیت به نحو مطلوب تحقق نخواهد یافت.

بیرانوند با تاکید بر لزوم ضرورت برنامه‌ریزی برای بازگشایی مطلوب مدارس تصریح کرد: برای آغاز سال تحصیلی جدید لازم است که تمام برنامه‌ریزی‌ها تا قبل از شروع سال تحصیلی انجام شده باشد.مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: نظارت و ارزیابی از برنامه‌های مدارس توسط کمیته‌های مختلف پروژه مهر انجام می‌گیرد و کارشناسان از اقدامات انجام شده بازدید می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام نیز در این نشست از تشکیل پنج کمیته ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تعیین صلاحیت و نظارت و ارزیابی برای پروژه مهر سال تحصیلی جدید در این سازمان خبر داد.

علی بیرانوندی یادآور شد: این کمیته ها فعالیت خود را آغاز کرده اند ولی در حوزه کمیته تبلیغ و توجیه نیازمند مشارکت بیش از پیش رسانه ها و ادارات تبلیغی برای اطلاع رسانی فعالیت ها و خدمات این طرح هستیم.وی همچنین به فعالیت مدارس غیر دولتی استان اشاره کرد و گفت: تاسیس این مدارس نیازمند حمایت از موسسان با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بوده که در این زمینه بانک ها باید مشارکت لازم را داشته باشند.بیرانوندی اظهار کرد: چنانچه بانک ها همکاری کرده و تسهیلات مورد نیاز به موسسان مدارس غیر دولتی پرداخت شود در آینده این فضاها در استان توسعه بیشتری خواهند یافت.

نظر شما