فرماندار دهلران؛

طبیعت و جنگل ها سرمایه ملی هستند

۱۳۹۴/۰۵/۰۵ - ۰۹:۳۱:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۷۸۶
طبیعت و جنگل ها سرمایه ملی هستند
امید علی سبزی گفت: مردم باید عنایت داشته باشند که طبیعت و جنگل ها سرمایه ملی هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری دارند

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، فرماندار دهلران، در پی آتش سوزی صبح امروز، جنگل های چال سی و گل زرد این شهرستان گفت: مردم باید عنایت داشته باشند که طبیعت و جنگل ها سرمایه ملی هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری دارند لذا عموم مردم باید بدرستی از طبیعت استفاده کنند تا نسل های بعدی نیز از این موهبت الهی برخوردار باشند.

امید علی سبزی اظهار کرد: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع این حریق، نیروهای امدادی و مردمی به منطقه اعزام و با تلاش بی وقفه آتش مهار و اقدامات حفظ و مراقبت برای جلوگیری از شعله ور شدن احتمالی آن در منطقه انجام شد.

سبزی بر ضرورت همکاری و همیاری مردم در نگهداری از طبیعت و جنگل ها تاکید کرد و گفت: همه باید در قبال جنگل ها و مراتع احساس مسوولیت کرده و با سهل انگاری به طبیعت آسیب نزنند.

فرماندار دهلران از حضور به موقع و اقدامات نیروهای امدادی و مردمی در مهار این آتش سوزی تقدیر کرد.

در ادامه، رییس منابع طبیعی و آبخیزداری دهلران نیز گفت: با توجه به آمادگی و اعزام سریع نیروهای مردمی، بسیج،عشایر منطقه، استفاده از ظرفیت ادارات آتش سوزی در کمترین زمان مهار شد.

تورج کرمی افزود: در این آتش سوزی تعدادی از درختان بادام، بنه، بلوط و مراتع سی چال و گل زرد طعمه حریق شد که هنوز در خصوص میزان خسارت نمی توان اظهار نظر کرد.

وی یادآور شد: نیروهای امدادی منابع طبیعی، محیط زیست و مردم با استفاده از امکانات اولیه همچون بیل، آتش کوب و دبه های آب توانستند نسبت به کنترل و مهار حریق اقدام کنند.

کرمی در پایان، در خصوص علت آتش سوزی جنگل های گل زرد در ارتفاعات خربزان بخش زرین آباد گفت: علت این آتش سوزی در دست بررسی است

لازم به ذکر است؛ از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 211 هکتار از جنگل ها، عرصه های طبیعی و مناطق حفاظت شده محیط زیست استان ایلام طعمه آتش شده است که 640 هزار هکتار از مساحت استان ایلام را جنگل تشکیل می دهد، بخش مهمی از این جنگل ها درختان بلوط است که در سال های اخیر خشکسالی و آتش سوزی خسارت های زیادی به این جنگل ها وارد کرده است.

.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز