استاندار ایلام در دیدار با رییس سازمان امور عشایری کشور؛

حل مشکلات جامعه عشایری یک ضرورت اساسی است

۱۳۹۴/۰۵/۰۸ - ۰۸:۵۶:۳۴
کد خبر: ۳۰۳۷۰۰
حل مشکلات جامعه عشایری  یک ضرورت اساسی است
محمدرضا مروارید گفت: حل مشکلات جامعه عشایری استان یک ضرورت اساسی است

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، استاندار ایلام،  در دیدار با کرمعلی قندالی ، رییس سازمان امور عشایری کشور اظهار کرد: تامین آب مورد نیاز عشایر و دام های آنان از مهمترین مسائل جمعیت عشایری استان است.

محمدرضا مروارید افزود: یکی از مهم ترین برنامه های استان ایلام برای تامین آب، اجرای طرح سامانه گرمسیری است که به منظور انتقال آب رودخانه سیروان از استان کردستان آغاز و تا رودخانه چنگوله مهران ادامه دارد.

,وی تاکید کرد: بخش زیادی از زمین های کشاورزی استان ایلام در صورت تکمیل شدن این طرح سیراب و مراتع مورد نیاز عشایر نیز از آثار و نتایج آن بهره مند می شوند.

استاندار ایلام یادآور شد: طرح اسکان عشایر از برنامه های راهبردی دولت در سال های گذشته بوده است و اگر عشایر بصورت مجتمع در یک مکان اسکان یابند، خدمات رسانی با آنان با سهولت بیشتری انجام می شود.

به گفته وی، برنامه ریزی سازمان امور عشایری باید به گونه ای باشد که عشایر به صورت یک فصل ییلاق و یک فصل قشلاق تردد کنند.

مروارید استفاده مشترک عشایر و دام های آنان از چشمه های آب را از عوامل ایجاد کننده تنش آبی دانست و اضافه کرد: باید هر چه سریع تر ضمن جداسازی منابع آبی، مکان هایی را برای استفاده دام های عشایر در نظر گرفت.

استاندار ایلام گفت: این استان از ظرفیت بالایی در حوزه تولید محصولات دامی برخوردار است و با دارا بودن طبیعت بکر و دست نخورده در کنار فرهنگ و آداب و رسوم مردمانش، می تواند به مکانی برای جذب گردشگران تبدیل و از این محل درآمد خوبی نصیب استان شود.

مروارید در پایان افزود: معاونت مناطق محروم و روستایی نهاد ریاست جمهوری برنامه های متعددی برای حمایت از ساکنان این مناطق در نظر گرفته که باید سازمان امور عشایری با این دفتر هماهنگ شده و زمینه جذب اعتبارات این حوزه را افزایش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز