مدیرکل میراث ایلام خبر داد؛

دومین دوره جشنواره مشارکت ملی گردشگری برگزار می شود

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۱۱:۰۴:۵۸
کد خبر: ۳۰۵۲۸۷
دومین دوره جشنواره مشارکت ملی گردشگری برگزار می شود
شنبه زاده گفت: این جشنواره با هدف افزایش آگاهی بیشتر جامعه از اهمیت و ارزش های اجتماعی و اقتصادی صنعت گردشگری در این حوزه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اعلام این خبر  : سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، این جشنواره را با هدف افزایش آگاهی بیشتر جامعه از اهمیت و ارزش های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی صنعت گردشگری و نیز افزایش مشارکت و همکاری مردمی در خلق ایده ها و تفکرات نوین در حوزه گردشگری برگزار می کند.

عبدالمالک شنبه زاده با بیان اینکه در بخش ایده های نو، ایده باید کاملاً  نوآورانه و بدون مشابهت و ارائه ای خلاقانه از فکری نو باشد، تاکید کرد: حقوق مالکیت ایده در رابطه با اثر های ارسالی حفظ خواهد شد و در خصوص مالکیت انحصاری ایده جای نگرانی نخواهد وجود ندارد.

وی افزود: در این جشنواره، آثار در حوزه های مختلف عکس حرفه ای و عمومی، خاطره نویسی، ایده های نو و فیلم کوتاه 60 ثانیه ای پذیرش می شود و  شرکت در حوزه های مختلف جشنواره محدودیت سنی ندارد.

وی اظهار کرد: ثبت نام در سایت جشنواره برای شرکت کنندگان درجشنواره، الزامی است و  دریافت اثر از طریق سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.Irantourismfestival2.com و همچنین ارسال به دبیرخانه جشنواره انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: تأیید فرم فراخوان اینترنتی به منزله قبولی تمامی بندهای آئین نامه جشنواره خواهد بود و دبیرخانه جشنواره، ارسال کننده را صاحب اثر تلقی می کند، درصورت اثبات خلاف آن در هرمرحله، اثر ارسالی حذف شده و عواقب آن نیز متوجه ارسال کننده خواهد بود.

شنبه زاده افزود: آثار ارسالی باید منطبق با موازین اخلاقی، اسلامی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران باشد، درصورت عدم تطابق، آثار ارسالی حذف خواهند شد ضمن اینکه به آثاری که پس از زمان تعیین شده ارسال شوند و یا یکی از قوانین جشنواره را نقض کنند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

وی ادامه داد:  پس از ارسال آثار امکان انصراف و خروج از جشنواره وجود ندارد و دبیرخانه جشنواره مجاز است از آثار منتخب در امور نمایشگاهی و تبلیغاتی خود استفاده کند.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام در مورد شرایط ارسال اثر دربخش عکس، گفت: آثار دریافتی در این حوزه در دو بخش عمومی و حرفه ای داوری خواهند شد، عکسهای ارسالی می توانند رنگی یا سیاه و سفید باشند، هر هنرمند می تواند حداکثر سه قطعه عکس برای جشنواره ارسال کند، عکس‌های ارسالی باید دارای حجم حداکثر 4 مگابایت و فرمت jpeg باشند، عکس‌های ارسالی باید فاقد لوگو، نوشته و تاریخ باشد ضمن اینکه عکس در بخش عمومی شامل هرگونه عکس و با تاکید بر سلفی می باشد.

شنبه زاده همچنین در مورد شرایط ارسال اثر در بخش فیلم‌، افزود: آثاری که با استفاده از فیلم‌های آرشیوی موجود در فضای مجازی ساخته شده باشند، پذیرفته نمی‌شوند و     کارگردان اثر(ارسال کننده)، صاحب و تهیه کننده اثر خواهد بود و زمان فیلم‌ها حداکثر60 ثانیه است.

وی با بیان اینکه هر هنرمند می‌تواند حداکثر3 فیلم برای جشنواره ارسال کند، ادامه داد: وجود تیتراژ ابتدا و پایان برای هر فیلم الزامی است و فیلم‌های متقاضی حضور تا حجم 50 مگابایت، از طریق سایت جشنواره دریافت می‌ شود اما فیلم‌های متقاضی حضور با حجم بالاتر از 50 مگابایت می‌بایست پس از ثبت نام در سایت و دریافت شناسه بر روی DVD به دبیرخانه جشنواره تحویل یا ارسال شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام گفت: شرایط ارسال اثر در بخش خاطره نویسی این است که  خاطره به قلم خود و مربوط به خاطره ای از شما، دوستان و یا افرادخانواده تان باشد و  حجم اثر ارسالی حداقل 150 و حداکثر هزار کلمه باشد.

وی افزود: جایزه رتبه اول هر حوزه  تندیس جشنواره، لوح افتخار، پنج سکه بهارآزادی، رتبه دوم؛ تندیس جشنواره، لوح افتخار، سه سکه بهارآزادی  و رتبه سوم؛ تندیس جشنواره، لوح افتخار و یک سکه بهارآزادی است.

وی ادامه داد: به کلیه افرادی که آثارشان به جشنواره راه یابد، گواهی شرکت در جشنواره اهداء خواهد شد و کلیه آثار ارسالی در نمایشگاه جنبی به نمایش گذاشته خواهند شد.

وی با بیان اینکه علاقمندان به شرکت در جشنواره تا 31 مرداد ماه 1394 برای ارسال آثار خود فرصت دارند، اظهار کرد: انتخاب و داوری جشنواره شهریور ماه 1394 و برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره، نمایش آثار و اهداء جوایز نیز 5 مهرماه 1394 انجام می شود.

وی بیان کرد: دبیرخانه جشنواره در تهران، میدان شیخ بهایی، برج صدف، طبقه 9، واحد 96 قرار دارد و افراد برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن  88622189  تماس بگیرند.

وی تاکید کرد: استان ایلام از مناطق کمتر شناخته شده گردشگری کشور است که آثار تاریخی، طبیعی و گردشگری منحصربفردی دارد و علاقمندان می توانند با ارسال آثار خود به این جشنواره نقش موثری در معرفی پتانسیل ها و ظرفیت های گردشگری استان داشته باشند. 

شنبه زاده در پایان،از شهروندان ایلامی خواست در این  جشنواره، با معرفی جاذبه های ناشناخته و کمتر شناخته شده برگزار می شود، شرکت کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز