مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی ایلام؛

۳۷ کتابخانه عمومی در استان وجود دارد

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۰:۳۰:۱۰
کد خبر: ۳۰۵۶۲۹
۳۷ کتابخانه عمومی در استان وجود دارد
جلیلیان گفت: هم اکنون 37 کتابخانه عمومی فعال در سطح شهرستان های استان وجود دارد .

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی ایلام، در نشست انجمن کتابخانه های شهرستان آبدانان اظهار کرد: هم اکنون 37 کتابخانه عمومی فعال در سطح شهرستان های استان وجود دارد که 31 مورد آنها نهادی و شش مورد نیز مشارکتی است.

جلیلیان کتاب را میراث انبیاء و نردبان ترقی و توسعه جامعه عنوان کرد و یادآور شد: 25 هزار نفر از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در سطح استان عضو ثابت نهاد کتابخانه های عمومی هستند.

وی، سهم کتاب را در سبد هزینه خانواده های ایلامی را ناچیز عنوان کرد و افزود: 450 هزار جلد کتاب در این 37 کتابخانه عمومی در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، ادبی، قرآنی، اعتقادی، سیاسی، جغرافیا، علوم پایه ، درسی، رمان و هنری در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام، تعداد کتابخانه های روستایی را نیز چهار مورد اعلام کرد و گفت: استعدادیابی، بسترسازی ، تامین اعتبار و راه اندازی کتابخانه های روستایی یکی از مهم ترین اولویت های نهاد کتابخانه های عمومی استان در سالجاری است.

در ادامه، فرماندار آبدانان نیز در این نشست تاکید کرد: برابر قانون مصوب شهرداری ها موظند سهم نیم درصدی اعتبارات کتابخانه های عمومی را در اختیار این نهاد فرهنگی قرار دهند.

مجید عسگری افزود: تنها منبع درآمد کتابخانه های عمومی همین مبلغ است که چنانچه به موقع وصول نشود، امور جاری این مراکز مختل می شود.

شهرستان 50 هزار نفری آبدانان در 164 کیلومتری ایلام دارای سه کتابخانه عمومی است که در این اماکن 35 هزار جلد کتاب وجود دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز