کلانتری، در دیدار با معاون کنسولی وزارت امور خارجه؛

رویکرد دولت تدبیر و امید منجر به تغییر نگرشها نسبت به ایران شد

۱۳۹۴/۰۵/۲۲ - ۱۴:۵۳:۳۷
کد خبر: ۳۰۷۸۲۸
رویکرد دولت تدبیر و امید منجر به تغییر نگرشها نسبت به ایران شد
معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید در نظام بین الملل باعث تعریف جدیدی از نقش و جایگاه ایران در نظام بین الملل شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در دیدار با دکتر قشقاوی معاون کنسولی وزارت امور خارجه و دکتر کنعانی رئیس ستاد عراق در وزارت امور خارجه، با تقدیر از رویکرد مثبت و سازنده وزارت امور خارجه در عرصه بین المللی ابراز داشت: تنش زدایی، ایجاد اعتماد متقابل و تعامل سازنده مسیر حرکت ما را روشن کرد که پیام آن به جامعه جهانی این بود که نمی توان با تحریم ملت ایران را به تسلیم واداشت و یا به جنگ تهدید کرد بلکه تنها راه تعامل با ایران، گفت وگو از جایگاه برابر، اعتمادسازی متقابل و احترام دوجانبه، تنش زدایی و کاستن از خصومت هاست.

حسین کلانتری اظهار داشت: رویکرد تعاملی دولت تدبیر و امید در نظام بین الملل باعث تعریف جدیدی از نقش و جایگاه ایران در نظام بین الملل شد که منجر به اعتمادسازی و تغییر نگرشها نسبت به جمهوری اسلامی شد.وی با تاکید بر اینکه ایران لنگرگاه ثبات در منطقه ی پرآشوب خاورمیانه است تصریح کرد: مجموعه ای از توانمندی های بالفعل و بالقوه ایران ، ظرفیت جدی برای بازیگری مؤثر در دوران گذار کنونی درصحنه جهانی فراهم آورده است که با تدبیر تیم مذاکره کننده و کارشناسان وزارت امور خارجه در جامعه جهانی نهادینه شد.

وی با اشاره به اینکه اولویت سیاست خارجی توسعه روابط دوستانه و نزدیک با همه همسایگان است، بیان داشت: استان ایلام با قابلیت ها و ظرفیت های بکر در حوزه های مختلف این آمادگی را دارد تا در توسعه مناسبات ایران و عراق سهم بسزایی داشته باشد که نیازمند نگاه مثبت همکاران در وزارت امور خارجه است. 

حسین کلانتری با ابراز خرسندی از فضای بوجود آمده برای توسعه روابط خارجی و تعامل بین المللی عنوان کرد: استان ایلام با داشتن منابع غنی انرژی(نفت، گاز)، پتروشیمی، طبیعت بکر ، گردشگری، اشتراکات قومی - مذهبی با عراق و غیره آماده توسعه روابط اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی با همسایه مرزی خود کشور عراق می باشد.

وی با ابلاغ سلام مهندس محمدرضا مروارید استاندار ایلام به دست اندرکاران وزارت امور خارجه خواستار توسعه روابط خارجی استان ایلام با کشور عراق، توسعه فعالیتهای کمی و کیفی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، هماهنگی های لازم جهت تردد زوار و برنامه های اربعین سال 94 و دایر نمودن کنسولگری عراق در استان ایلام شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با تقدیر از حسن توجه ویژه دولت و وزارت امور خارجه نسبت به ایلام، اظهار داشت: وزیرمحترم امورخارجه و معاون کنسولی ایشان با نگاه ویژه به استان ایلام، قول پیگیری موارد یاد شده را داده و ایلام را یکی از مهمترین استانهای مرزی برای توسعه روابط خارجی با عراق عنوان نمودند.

حسین کلانتری همچنین در ادامه در دیدار با آقای کنعانی رئیس ستاد عراق در وزارت امورخارجه، به تلاشها و برنامه های استان ایلام در طی دوسال گذشته در راستای توسعه روابط با کشور همسایه و استانهای مرزی عراق اشاره و تصریح کرد: مرز بین المللی مهران امن ترین، مناسبترین و مطمئن ترین مرز تردد زوار به کشور عراق می باشد که از قدیم الایام مردم دو کشور مرز مهران را به عنوان شاهراه اصلی زوار عتبات عالیات برگزیده اند.

وی ظرفیتها، پتانسیلها و فرصتهای استان در رابطه با توسعه صادرات کالا و خدمات، ترددزوار، برنامه های اربعین سال 94، توسعه بازارچه های مرزی، منطقه آزاد تجاری و... با کشور عراق را تشریح کرد.

معاون سیاسی امنیتی اظهار کرد: : در سالهای اخیر فرصتهای خوبی برای توسعه روابط با کشور عراق فراهم شده و استان ایلام در صدد استفاده بهتر از این فرصتها به نفع استان و کشور می باشد.

کلانتری مزایای مثبت مرزهای استان ایلام را عامل مهمی در جهت توسعه صادرات دانست و با تاکید بر توسعه گردشگری از طریق مرز مهران گفت: توسعه صادرات ، توسعه صنعت گردشگری و توریسم درمانی و ارائه خدمات فنی و مهندسی با نگاه به نیازهای بازار عراق باید مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما