به همت سازمان مردم نهاد کانون جوانان هدفدار فردا؛

نشست گفتمان ازدواج جوانان با اصحاب فرهنگ و رسانه ایلام برگزار شد

۱۳۹۴/۰۷/۰۲ - ۱۲:۴۲:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۴۲۲
نشست گفتمان ازدواج جوانان با اصحاب فرهنگ و رسانه ایلام برگزار شد
دبیران و اعضای سازمانهای مردم نهاد جوانان با اصحاب رسانه و فرهنگ استان گفتمان جوانان و ازدواج را در هفته ازدواج برپا کردند .

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،  نشست گفتمان ازدواج جوانان با اصحاب رسانه و فرهنگ استان با حضور اعضاء هئیت مدیره خانه مطبوعات و مدیر فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل فرهنگسرای جوان برگزار شد .

معاون فرهنگی و امور جوانان انتظارات جوانان از رسانه ها و متولیان فرهنگی استان را فراتر از وضعیت فعلی دانست و گفت : برنامه های انجام گرفته در حوزه های مختلف از جمله ازدواج، چنانچه رسانه ای نشوند ، گویی کاری ابتر و ناقص صورت گرفته است چرا که آموزش ها در دنیای امروز باید در سطح وسیعی از جامعه صورت پذیرد و بازتاب فعالیتهای با موضوع ازدواج گاهی در این جهت است .

محمدرضا تردست ادامه داد : فرهنگ سازی تا حد زیادی وابسته به عملکرد رستنه ها و فعالان فرهنگی است چرا که تأثیر پذیری عامه مردم بطور مستقیم و غیر مستقیم از آنچه می بینند ، می شنوند و می خوانند نشأت می گیرد و این امر یعنی هم سمن ها ، هم نهادهای فرهنگی و هم رسانه ها تکلیف بسیار سنگین و ظریفی به عهده دارند و می توان عبارت حرکت بر روی تار مو را برای آن بکار برد .

معاون فرهنگی ورزش و جوانان استان در پایان گفت: اگر می خواهیم ازدواج آسان در جامعه اتفاق بیافتد باید فعالیت و عملکرد ما در راستای آن باشد و رسانه ها هم سنت های درست را منتشر کنند و از انعکاس اخباری که ترویج دهنده ازدواج تجملاتی است خوداری کنند

در ادامه نرجس اسماعیلی کارشناس حوزه فرهنگی و امور جوانان گفت : ازدواج مهمترین و بزرگترین تصمیم گیری جوانان در زندگی است و تابع شرایط خاص هر فرد و زیر ساختهای خانواده و جامعه است . بنابراین کتمان این مهم جایز نیست و باید همه جنبه های آن را در نظر گرفت ، یعنی علاوه بر مسائل اقتصادی که متأسفانه امروزه بیش از حد به آن تأکید می شود ، فرد باید ابتدا از خود شناخت پیدا کند و قدرت تصمیم گیری برای ازدواج را داشته باشد بعد به مقوله ازدواج و انتخاب همسر وارد شود .

در پایان محبی سرپرست امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها درصدی از مسائل حوزه ازدواج را مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواند و توضیح داد : نقش ضعیف خانواده ها در زمینه ازدواج ، کم رنگ شدن احکام و دستورات اسلامی و قرآنی در برخی خانواده ها ، نبود شغل و مسکن و ... از موانع ازدواج آسان در جامعه هستند . آنچه مهم است هدف جوان از ازدواج است و اینکه بدانیم آیا فرد با آگاهی ، شناخت و را صحیح می خواهد ازدواج کند یا اینکه دارای اهدافی واهی و اشتباه است ؟ ازدواج موفق زمانی است که از را صحیح اتفاق بیافند یعنی جوان اول خود و شرایط و اخلاق و رفتار و حتی محدودیتها و ضعف های خود را شناخته باشد، دوم اینکه با توجه به آنها همسر مورد نظرش را انتخاب کرده باشد . سوم آشنایی و وقوع ازدواج از راه منطقی و عقلانی اتفاق افتاده باشد و چهارم دوم نفر مهارتهای زندگی مشترک را داشته و آنرا عملی نمایند

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز