نگهداری ۶۰سالمند ایلامی در مراکز شبانه روزی بهزیستی

۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۱۲:۳۹:۴۱
کد خبر: ۳۲۳۹۴۲
نگهداری ۶۰سالمند ایلامی در مراکز شبانه روزی بهزیستی
سرپرست امور توانبخشی بهزیستی ایلام از نگهداری ۶۰سالمند این استان در مراکز شبانه روزی بهزیستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،  سرپرست امور توانبخشی بهزیستی ایلام  با اعلام این خبر اظهار کرد: نیمی از این افراد زن و مابقی مرد هستند که در 2 مرکز نگهداری سالمندان شهرهای ایلام و ایوان بصورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

فرمان عزیزنیا با بیان اینکه این مراکز بصورت خصوصی فعالیت دارند، افزود: بهزیستی بابت نگهداری هر سالمند به این مراکز چهار میلیون ریال بعنوان یارانه ماهیانه پرداخت می کند.

عزیزنیا تاکید کرد: با وجود اینکه این تعداد سالمند در این مراکز نگهداری می شوند ولی خوشبختانه فرهنگ سپردن سالمندان به مراکز بهزیستی در این استان ضعیف است و بیشتر این افراد نزد خانواده هایشان زندگی می کنند.

وی یادآور شد: از مجموع بیش از 40 هزار سالمند استان ایلام، 997 نفر زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند که از خدمات مختلف مستمری، درمانی، بهداشتی و غیره برخوردار هستند.

عزیزنیا به طرح ویزیت در منزل سالمندان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح تیم های توانبخشی مراکز خصوصی بهزیستی با حضور در منزل 300 سالمند خدمات درمانی و بهاشتی مورد نیاز به آنها ارایه می دهند.

وی همچنین طرح مراقبین سالمندان را از دیگر خدمات بهزیستی به این افراد اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح نیز نیروهای آموزش دیده به عنوان مراقب سرکشی از چهار سالمند را در طول هفته بر عهده دارند.

سرپرست معاون توانبخشی بهزیستی ایلام به فعالیت مرکز حرفه آموزی سالمندان اشاره و اظهار کرد: در این مرکز با ظرفیت خدمات دهی به 30 نفر علاوه بر آموزش های شغلی آموزش خود مراقبتی، سلامت، بهداشت و بهبود تغذیه نیز به این افراد ارایه خواهد شد.

به گفته وی، همچنین در نیمه نخست امسال دو میلیارد و 800 میلیون ریال وسایل توانبخشی خریداری که تعدای ازآنها از قبیل سمعک، عصا، واکر و ویلچر بین سالمندان مددجوی زیر پوشش توزیع شده است.

عزیزنیا برگزاری جشن ویژه سالمندان، غبارروبی مزار شهدا، بازدید مسوولان از مراکز نگهداری سالمندان و نشست خبری و تجلیل از سالمندان موفق را از جمله برنامه های گرامیداشت هفته سالمند در این استان اعلام کرد.

چهارم تا 9 مهرماه بعنوان هفته سالمندان نامگذاری شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز