مدیر کل بهزیستی ایلام ؛

روحیه عاطفی سالمندان حفظ شود/سپردن سالمندان به مراکز بهزیستی نباید به معنی ترک آنها از سوی خانواده هایشان باشد

۱۳۹۴/۰۷/۰۸ - ۱۴:۳۳:۲۳
کد خبر: ۳۲۴۷۶۴
روحیه عاطفی سالمندان  حفظ شود/سپردن سالمندان به مراکز بهزیستی نباید به معنی ترک آنها از سوی خانواده هایشان باشد
مهردادی گفت: روحیه عاطفی سالمندان باید حفظ و دوری از خانواده موجب انزوای آنها نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مدیر کل بهزیستی ایلام به مناسبت هفته سالمندان در نشست خبری با رسانه های گروهی ایلام در مرکز سالمندان آسایش اظهار کرد: اکنون میانگین نرخ جمعیت سالمندی در کشور 7.2 درصد است در حالیکه این رقم در استان ایلام هشت درصد است.

مهردادی ادامه داد: با وجود اینکه مسوولان اعلام کرده اند جمعیت کشور در حال پیر شدن است ولی خطر افزایش جمعیت سالمندی در این استان بیشتر بوده که این امر نیازمند برنامه ریزی مناسب است.

وی تعداد سالمندان این استان را در مجموع بیش از 40 هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این شمار بیش از چهار هزار نفر از خدمات مختلف حمایتی، مستمری، درمانی، توانبخشی و غیره بهزیستی برخوردار هستند.

مدیرکل بهزیستی ایلام تعداد سالمندان نگهداری شده در دو مرکز شبانه روزی بهزیستی را 60 نفر اعلام کرد و افزود: علاوه بر این پنج مرکز نیز بصورت ویزیت در منزل به 300 سالمند مددجو خدمات لازم را ارایه می کنند.

وی با بیان اینکه چنانچه سالمندان از نظر جسمی نیازمند مراقبت شبانه روزی باشند بهزیستی آماده حمایت و ارایه خدمات و نگهداری آنهاست، تاکید کرد: در این زمینه خانواده هایی که بضاعت مالی نداشته و امکان حضور مستمر تیم های پزشکی برای سالمندان خود در منزل را هم ندارند، می توانند آنها را برای نگهداری به بهزیستی تحویل دهند.

مهردادی ادامه داد: آنچه پس از سپردن سالمندان به مراکز بهزیستی مهم بوده حفظ ارتباط خانواده های آنهاست تا خللی در شرایط روحی و روانی سالمندان وارد شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه در استان ایلام به علت بافت فرهنگی و قبیله ای خاص و فرهنگ حاکم بر استان درصد بالایی از خانواده ها از سالمندان خود تکریم و در کنار هم زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه بهترین فضا برای نگهداری سالمندان منزل است، اظهار کرد: چنانچه سالمندان با مشکلات جسمی مواجه بوده و خانواده های آنها با مشکل مالی برای نگهداری آنها مواجه باشند باید سالمندان را به مراکز بهزیستی تحویل دهند در غیر اینصورت باید شان و منزلت آنها حفظ و نزد خانواده های شان نگهداری شوند.

مهردادی از تشکیل بانک اطلاعاتی ویژه سالمندان استان در آینده خبر داد و گفت: با تشکیل این بانک اطلاعات سالمندان جمع آوری و نیازهای آنها شناسایی و زمینه برای برنامه ریزی و ارایه خدمات مطلوب تر به این افراد فراهم خواهد شد.

چهارم تا 9 مهر بعنوان هفته سالمندان نامگذاری شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز