عصر امروز و به همت خانه مطبوعات ایلام برگزار شد؛

نشست هم اندیشی در خصوص برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات فرا مرزی در استان

۱۳۹۴/۰۷/۱۲ - ۲۰:۵۵:۰۶
کد خبر: ۳۲۶۱۹۶
نشست هم اندیشی در خصوص برگزاری نخستین جشنواره مطبوعات فرا مرزی در استان
این نشست با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، معاون فرهنگی و هنری ، کارشناس مسئول امور مطبوعات و تبلیغات، رییس و اعضای خانه مطبوعات و اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام؛  عصر امروز  (ساعت 17 ) با حضور مدیر کل ارشاد ایلام، معاون فرهنگی و هنری ، کارشناس مسئول امور مطبوعات و تبلیغات، رییس و اعضای خانه مطبوعات و اصحاب رسانه با هدف برگزاری نخستین جشنواره فرا مرزی مطبوعات محلی٬ پایگاه های خبری تحلیلی مجاز و خبرگزاری های استان های جدار مرزی غرب کشور با استان های همجوار کشور عراق  نشست هم اندیشی در سالن جلسات ارشاد شهرستان برگزار شد.

معرفی جایگاه مطبوعات محلی استان از نظر ظرفیت و توانمندی اصحاب رسانه٬ گسترش مبادلات فرهنگی٬توسعه ی امنیت پایدار فرهنگی٬ اجتماعی  در آن سوی مرزها٬ ایجاد فضای همگرایی بیشتر و بهتر با کشور همسایه_عراق و فراهم آوردن رقابت سالم در راستای ارتقا سطحی و کیفی نشریات محلی از مهمترین مباحث این نشست به شمار می رفت.

 ایجاد رقابت سالم و استفاده از توانایی های مطبوعات استان ،  شناسایی ظرفیت ها و مقایسه کردن پتانسیل های استان با استان های واسط عراق٬ همکاری و مشارکت همه دستگاه های اجرایی از جمله صدا و سیمای استان ، مدیریت زمان و اختصاص بودجه۲۵۰میلیون ریالی برای برگزاری این جشنواره مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

DSC09826

لزوم اتحاد و همدلی بر پایه اشتراکات دینی و مذهبی،  توجه به فرهنگ و زبان بومی و محلی دو کشور  و گسترش تعاملات در منطقه، توسعه اقتصادی منطقه بر پایه ی مرز مشترک،  نقش و تاثیر رسانه ها در مقابه با تروریسم در منطقه و نقش منطقه آزاد در گسترش تعاملات و روابط اقتصادی از محورهای این جشنواره در بخش آزاد و ویژه به شمار می رود.

در ادامه، حاضرین در نشست با ارائه نظر و راهکار  آمادگی خود را جهت مشارکت در این جشنواره فرا مرزی  اعلام و ابراز امیدواری شد با برگزاری این جشنواره  مشعل پیشرفت مطبوعات استان روشن شود.

همکاری اداره کل ارشاد استان با خانه مطبوعات و اصحاب رسانه در بحث بودجه جهت برگزاری  با شکوه جشنواره، ایجاد انگیزه و رسیدگی به مشکلات احتمالی،  از مهمترین خواسته های اصحاب رسانه  در این نشست از مدیرکل ارشاد ایلام بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز