مدیرکل دفتراموراجتماعی استانداری ایلام؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی بااطلاع رسانی درست رسانه ممکن است

۱۳۹۴/۰۷/۲۲ - ۱۴:۳۹:۴۱
کد خبر: ۳۲۹۷۵۴
کاهش آسیب‌های اجتماعی بااطلاع رسانی درست رسانه ممکن است
مهرعلی زاده گفت: امروز رسانه‌ها در بخش‌های مختلف، به‌عنوان یک فرایند تأثیرگذار در جامعه بر عهده‌دارند.

ه گزارش خبرگزاری برنا در  ایلام، مدیرکل دفتراموراجتماعی استانداری ایلام صبح امروز( 22 مهر) در مراسم تجلیل از فعالان رسانه در حوزه اجتماعی در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد ایلام، اظهار کرد: رسانه‌ها محور مقابله با آسیب‌های اجتماعی در جامعه به شمار می‌روند.

دکتر علی مهرعلیزاده، تصریح کرد: فرایندهای مختلفی در سطح جامعه داریم که فعالیت های خود را در یک پروسه طبیعی انجام می‌دهند، در طول تاریخ به‌ ویژه در قرون اخیر فرایندهای بی‌شماری را تحت تأثیر خود قرار می‌دهند که یکی از این فرآیندها فرآیند رسانه‌ای شدن است.

 مهر علی زاده، با اشاره به اینکه رسانه‌ها، امروز همه فرایندهای پیرامون خود را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: کمتر فرایندی در سطح جامعه به‌اندازه رسانه وجود دارد که سایرحوزه ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و این امر اهمیت کار رسانه را نشان می‌دهد و رسانه، امروز از یک حالت ارتباطی صرف خارج‌شده است.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، با تأکید بر اینکه رسانه امروز به شکلی درآمده است که معنا و قدرت ایجاد می‌کند و دنیا را از عینک و دید رسانه می‌بینیم، گفت: با توجه به تأثیرگذاری و ظرفیت رسانه، این مشارکت در استان ایلام ایجادشده که از ظرفیت رسانه در حوزه مسائل و آسیب‌های اجتماعی استفاده شود و این جشنواره با همین هدف برگزارشده است.

 مهرعلیزاده، بیان کرد: هر کشوری که می‌خواهد پیشرفت کند باید سه ضلع دولت و دستگاه‌های دولتی، نهادهای مدنی و غیردولتی و رسانه‌ها تعامل خوبی باهم داشته باشند که با ترکیب این سه ضلع می‌توان توسعه و پیشرفت را رقم زد و در حال حاضر دولت توجه ویژه‌ای به رسانه و نهادهای مردم‌نهاد دارد.

 مدیرکل امور اجتماعی استانداری ایلام، بابیان اینکه  رسانه راه‌حل توسعه است و مسئله نیست، ابراز کرد: نگاه دولت این است که رسانه یکی از محورها توسعه و پیشرفت است و باید سعی کنیم آسیب‌های اجتماعی در راستای توسعه در حداقل خود باشد و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند که با کارکرد خاص خود، به کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه کمک کنند.

 وی  بابیان اینکه انتظار این است که رسانه توانش ارتباط مردم را افزایش دهند، یادآور شد: توانش یعنی اینکه مردم بتوانند به‌راحتی با رسانه‌ها ارتباط برقرار کند و به‌گونه‌ای باشد که سواد رسانه‌ای شهروندان بالا رفته و قدرت حذف اطلاعات رسانه‌ای را به‌موقع داشته باشد و به لحاظ روحی و روانی دچار مشکل نشود.

 مهرعلیزاده، با اشاره به اینکه رسانه مطابق با تغییرات جهانی و ارتباط باید خود را سازگار کنند، ابراز کرد: کتمان کردن هر درد اجتماعی، دردهای مردم را بیشتر می‌کند و درعین‌حال نباید دنبال بزرگنمایی باشیم و به شکل واقعی نمایش داده شود و رسانه‌ها باید احساسات واقعی جامعه را نشان دهند.

 در پایان این مراسم از فعالان رسانه استان در حوزه اجتماعی با اهدای لوح تقدیر و هدیه با حضور مسئولان تجلیل شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز