محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است

۱۳۹۴/۰۷/۲۶ - ۰۷:۴۵:۱۱
کد خبر: ۳۳۰۷۴۹
محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است
فرمانده انتظامی استان ایلام، عزاداری های ماه محرم را بهترین فرصت برای احیا و اشاعه امربه معروف و نهی از منکر درجامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام؛ فرمانده انتظامی استان ایلام عزاداری های ماه محرم را بهترین فرصت برای احیا و اشاعه امربه معروف و نهی از منکر درجامعه دانست و گفت: ‌راه سعادت جامعه از احیای امر به‌‌معروف و نهی‌ از‌ منکر می‌‌گذرد.

سردار "علی دولتی" اظهار داشت: محرم در فرهنگ اسلامی یک تاریخ زنده است، اما نه تاریخ روزمره و عادی زندگی بلکه یک تحول عمیق و انقلاب تاریخ ساز است و سرفصل شروع حماسه های عاشورایی محسوب می شود.

وی ادامه داد: در این ماه غم و اندوهی بی پایان در فراق مظلوم ترین مخلوق پروردگار، عالم را فرا گرفت تا به یاد بشر بیاورد که قرن ها پیش انسانی از نسل پاکان در راه رسیدن به سعادت حقیقی به پیکار با دشمنان متعصب شتافت و آموزگار درس ایثار، شجاعت و ازخودگذشتگی در این عالم خاکی شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:عزاداری برای حضرت اباعبدا... الحسین و یاران باوفایش، انتقال فرهنگ شهادت به نسلهای آینده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه محرّم، فضای جامعه نیز در ماه محرم برای احیا و اشاعه معروف ها مهیاتر است ، گفت: برگزاری عزاداری ها در ماه ماه محرم، بهترین فرصت برای احیا و اشاعه معروف ها است و اصولاً راه سعادت جامعه از احیا امر به‌ معروف و نهی‌ از‌ منکر می‌ گذرد و با اشاعه معروف ها در جامعه، منکرات خود به خود به حاشیه خواهند رفت.

وی با تاکید به تأثیرهای مثبت امر به‌‌معروف و نهی‌ از‌ منکر در جامعه گفت: اهتمام مردم،مدیران سازمان‌ها و ادارات به این موضوع تأثیر بسزایی در رفتار افراد جامعه خواهد داشت.

سردار "دولتی" خاطرنشان کرد:نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسؤولیت های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می افتد.

وی ، اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر سبب کاهش بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه بهترین روش برای پیشگیری از جرم، بهره‌گیری از دستورات دین اسلام و عمل به آن بوده که حاوی نکات ارزنده و کاربردی است، گفت: با اجرایی شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر می‌توان شاهد کاهش بسیاری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی در سطح جامعه باشیم.

وی با تاکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: به واسطه امر به معروف پایبندی به مقررات در جامعه ایجاد می شود که به نفع همگان بوده و ثمرات ارزشمندی برای جامعه دارد.

سردار دولتی تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود پایبندی به قانون و مقررات برای همه یک امر مسلم می شود که نیاز است تا رویکردی ارزنده برای ترویج این فرهنگ گرانقدر وجود داشته باشد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز