مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام؛

فرهنگ ایثار و شهادت با تأسی از امام حسین(ع) ترویج یابد

۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۰:۵۷:۴۵
کد خبر: ۳۳۱۲۶۰
فرهنگ ایثار و شهادت با تأسی از امام حسین(ع)  ترویج یابد
حجت الاسلام چراغی پور گفت: فرهنگ ایثار و شهادت با تأسی از سید و سالار شهیدان در جامعه به‌ویژه جوانان ترویج یابد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ایلام استان ایلام، اظهار کرد: در ایام محرم برنامه‌های ویژه‌ای در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری با حضور اعضای کانون‌های مساجد در سطح مناطق روستایی و عشایری و شهری این استان برگزار می‌شود.

 حجت‌الاسلام علی چراغی پور، گفت: دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری با این برنامه، در تلاش است که فلسفه اصلی قیام حضرت امام حسین(ع) و نهضت حسینی با حضور طلاب و روحانیون در مساجد تبیین شود و فرهنگ ایثار و شهادت با تأسی از سید و سالار شهیدان در جامعه به‌ویژه جوانان ترویج یابد.

 وی، با بیان اینکه عاشورا و قیام امام حسین(ع) برای همیشه تاریخ زنده است، بیان کرد: اعضای کانون‌های مساجد در ایام محرم به‌صورت خودجوش ویژه‌برنامه‌های این ایام را برگزار می‌کنند که مایه افتخار است و دبیرخانه مساجد نیز در این راستا بسته‌های فرهنگی ازجمله نرم‌افزارهای عاشورا را در اختیار کانون‌های قرار می‌دهد.

چراغی پور، در پایان بابیان اینکه در حالی حاضر 38 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهرستان چرداول فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: همایش زینبیون با حضور اعضای خواهر عضو کانون‌های مساجد ازجمله فعالیت‌های این دبیرخانه در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و امربه‌معروف و نهی از منکر است.

نظر شما