طی شش ماهه اول سالجاری؛

۳۱ زندانی جرائم غیر عمدی در استان آزاد شدند

۱۳۹۴/۰۷/۲۸ - ۰۹:۴۹:۲۲
کد خبر: ۳۳۱۶۱۳
۳۱ زندانی جرائم غیر عمدی در استان آزاد شدند
مدیرعامل ستاد دیه ایلام از آزادی 31 نفر زندانی جرائم مالی در زندان‌های استان طی 6 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، «عبدالحمید خدا یاری» اظهار کرد: با کمک ستاد، آورده شخص، گذشت شاکی و کمک خیرخواهانه خیرین طی امسال 31 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد و مالی زندان‌های استان بدهی آن‌ها به شاکی پرداخت و آزادشده‌اند و پرونده حدود 33 نفر دیگر توسط هیئت مدیره مورد برسیی قرار گرفته و آزادی آنها در دست اقدام است.

وی بابیان اینکه هیئت مدیر ستاد دیه استان با زندانیان مالی دیدار چهره به چهره می‌کنند و ضمن بررسی وضعیت آن‌ها اقدام به آزادسازی آن‌ها می‌کنند افزود: روحیه گذشت شاکیان از طلب خود بسیار بالا بوده و ستاد دیه راحت‌تر می‌تواند زندانی گرفتارشده در حبس را آزاد کند.

خدایاری با تأکید بر اینکه هرچه روحیه گذشت در جامعه بیشتر باشد جامعه پویاتر خواهد بود خاطرنشان کرد: اعتقادات مذهبی نقش بسیار مهمی در کمک مردم و خیرین به زندانیان جرائم غیر عمد دارد.

مدیرعامل ستاد دیه استان با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل اعتماد نابجا در حبس گرفتارشده‌اند تصریح کرد: نباید در بحث ضمانت و چک‌های بانکی مورد تأثیر رودربایستی قرار گرفت.

وی ادامه داد: باید نگرش جامعه نسبت به زندانیان جرائم غیرعمدی تغییر کند و به مردم فهمانده شود این‌گونه زندانیان مجرم نیستند بلکه به دلیل برخی مشکلات مالی و پولی گرفتار حبس شده‌اند.

خدا یاری در پایان بابیان اینکه برخی کودکان به گرفتار شدن پدر آن‌ها در حبس از محبت محروم هستند بیان کرد: شاد کردن و بازگرداند یک پدر به کانون گرم خانواده و بغل کردن فرزندش با هیچ‌چیزی در این دنیا قابل‌معاوضه نیست.

نظر شما