نمایشگاه خوشنویسی "الفبای آزادگی" در شهرستان آبدانان افتتاح شد

۱۳۹۴/۰۷/۲۹ - ۰۸:۵۱:۴۸
کد خبر: ۳۳۱۹۵۲
نمایشگاه خوشنویسی الفبای آزادگی در شهرستان آبدانان افتتاح شد
این نمایشگاه به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبدانان برای بازید عموم دایر است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبدانان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در آبدانان با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری ابا عبدالله حسین "ع" گفت: نمایشگاه خوشنویسی "الفبای آزادگی" از آثار هنرمند خوشنویس آبدانانی" محمد عسکری" به مناسبت سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و پاسداشت فرهنگ عاشورا  شده است.

هوشنگ رحمانی افزود: این نمایشگاه به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان برای بازید عموم دایر است.

در ادامه، محمد عسگری، خوشنویس خوش ذوق آبدانانی هدف از برگزاری این نمایشگاه را پاسداشت حماسه امام حسین (ع) و فرهنگ عاشورا عنوان کرد و گفت: در این نمایشگاه تعداد 20اثر در قالب خط شکسته و خط نقاشی  به نمایش گذاشته شده است که برای اولین بار در تاریخ خوشنویسی حوزه جنوب استان برپا شده است.

وی آموزش خط شکسته برای کودکان و نوجوانان را مهم عنوان کرد و گفت: خط شکسته خطی دیرآموز است و یادگیری باید برپایه ی  حوصله ،تمرین و ممارست زیادی باشد لذا در جامعه ی کنونی که بازی های رایانه ای و شبکه های اجتماعی جای خود را به چنین هنرهایی داده است باید  تلاش کرد این نوع هنرها را  در بین نسل های امروز تقویت کرد.

وی ادامه داد: مسوولین استان باید تلاش کنند برای زنده نگه داشتن این چنین هنرهایی بسترهای لازم را برای جذب حداکثری کودکان و نوجوانان فراهم سازنند.

وی در ادامه  گرانی وسایل و مواد اولیه خوشنویسی را  یکی دیگر از دلایل مراجعه حداقلی علاقمندان به این هنر اشاره کرد.

وی  یادگیری هنر خوشنویسی را حاصل زحمات کاتبان و خوشنویسان گذشته ی ایل کرد محمد رحیم خان کرد، قاسم مرادخانی، ملامحمدولی کرد و سید طاهر قوام زاده عنوان کرد.

عسگری در ادامه از میان کاتبان کرد، خط شکسته ی قاسم مرادخانی را چشم نواز و دل فریب دانست و افزود: قلم جادویی قاسم مرادخانی مورد احترام و تعظیم است و از پیروان راستین مکتب درویش عبدالمجید طالقانی و سید علی اکبر گلستانه می باشد.

این خوشنویس چیره دست آبدانانی ادامه داد: ملامحمدولی کرد قرآن و دیگر کتب دینی را به خط نسخ عربی کتابت نموده است که امروزه با کمال تاسف کسی ادامه دهنده راه وی در استان بویژه حوزه جنوب نشده است.

عسگری در پایان ، نبود غرفه های هنری جهت فروش آثار و تابلوهای هنرمندان در استان و شهرستان و همچنین نبود نگارخانه هنری را از مهم ترین معضلات پیش پای هنرمندان شهرستان آبدانان عنوان و ابراز امیدواری کرد  مسوولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هر چه زودتر این مشکل را مرتفع کنند.

لازم به ذکر است؛ این نمایشگاه به همت اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان و دانشگاه علمی کاربردی برپا شده است.

9-05288535

111

5556

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز