حجم آب سد مخزنی دویرج ۱۱ میلیون متر مکعب افزایش یافت

۱۳۹۴/۰۸/۰۹ - ۱۱:۳۱:۵۷
کد خبر: ۳۳۴۹۲۷
حجم آب سد مخزنی دویرج ۱۱ میلیون متر مکعب افزایش یافت
با توجه به بارش 75 میلیمتری باران در دهلران حجم آب ذخیره پشت سد مخزنی دویرج 11 میلیون متر مکعب افزایش یافته استو

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، فرماندار دهلران با اعلام این خبر گفت: قبل از بارندگی های اخیر میزان ذخیره این سد 60 میلیون متر مکعب بود که در اثر این بارش ها میزان ذخیره سد هم اینک به 71 میلیون متر مکعب افزایش پیدا کرده است.

سبزی با اشاره به ظرفیت ذخیره 205 میلیون مترمکعبی این سد یادآور شد: 11 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان دهلران از طریق آب این سد آبیاری می شوند.

فرماندار دهلران در پایان گفت: در سه روز پایانی هفته گذشته بیش از 324 میلی متر باران در استان ایلام بارید که در نوع خود بارش این میزان باران در 100 سال اخیر بی سابقه بوده است، این میزان بارندگی موجب جاری شدن سیل در شهر ایلام و برخی شهرستان ها از جمله سیروان و چرداول و وارد شدن خسارت به اموال عمومی و شخصی، تاسیات زیربنایی و راه ها شد.

سد مخزنی دویرج در فاصله 22 کیلومتری دهلران واقع شده است، این سد دارای ارتفاع 66 متر و طول تاج یک هزار و 360 متر است که با هدف تامین آب ‏کشاورزی شش هزار و 500 هکتار از زمین های دشت های دهلران و موسیان و همچنین تامین ‏حق آب زمین های کشاورزی دشت موسیان به گستره چهار هزار و 180 هکتار احداث شده ‏است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز