معاون استاندار ایلام تاکید کرد؛

ساختمان ستاد بازسازی سیل به صورت مستقل مشخص شود

۱۳۹۴/۰۸/۱۱ - ۰۹:۰۱:۴۵
کد خبر: ۳۳۵۶۲۷
ساختمان ستاد بازسازی سیل  به صورت مستقل مشخص شود
پولادی گفت: محل مراجعه مردم باید مشخص شده و در بخش های خبری صدا و سیما و دیگر رسانه ها اطلاع رسانی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: مسیل های آسیب دیده و در معرض خطر ریزش شهر ایلام در اثر سیل پنجشنبه هفته گذشته باید در سریع ترین زمان ممکن شناسایی و مسدود شود.

پولادی گفت: ساختمان ستاد بازسازی سیل باید به صورت مستقل مشخص شود تا از سردرگمی و مراجعه مکرر مردم به دستگاه های اجرایی به منظور برآورد خسارت جلوگیری شود.

وی ادامه داد: یکی از موارد مغفول مانده در بحث خسارت های سیل مربوط به خرابی، واژگونی و ناپدید شدن خودروهای مردم است که باید در این زمینه نیز بانک اطلاعاتی تهیه شده و در برآورد کلی خسارت ها لحاظ شود.

وی اظهار کرد: در بحث رسوب برداری سطح شهر حتما دقت شود که زباله ها و مصالح ساختمانی جمع آوری شده به پایین دست شهر منتقل شود در غیر اینصورت در بارش های بعدی دوباره به سمت شهر سرازیر خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: دستگاه های اجرایی تخصصی مانند جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، آب و فاضلاب و امور آب باید خسارت های زیربنایی بخش های مختلف را به صورت مستند، واقعی و قابل دفاع تهیه کنند.

پولادی افزود: راه و شهرسازی نیز باید نسبت به برآورد خسارت ساختمان های دولتی اقدام کرده و برآورد نهایی مجموع خسارت ها تا دو سه روز آینده برای ارایه به هیات دولت آماده شود.

وی ادامه داد: با توجه به ماموریت جدید بنیاد مسکن در زمینه برآورد خسارت سیل، ماشین های این بنیاد به طور کامل در اختیار شهرداری قرار می گیرد و مسوولیت مدیریت و توزیع آنها به منظور پاکسازی سطح شهر ایلام بر عهده شهردار است.

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: تا زمان مشخص شدن مصوبه هیات دولت تمامی دستگاه های اجرایی استان مجاز هستند به صورت تنخواه از اعتبارهای تملک داریی های سرمایه ای خود به منظور رفع نیازهای فوری و اضطراری استفاده کنند.

پولادی افزود: فرآیند تخصیص اعتبارهای بحران زمان بر است و در خوشبینانه ترین حالت حدود یک ماه طول می کشد و در این مدت نباید خدمات رسانی به مردم دچار اختلال شود.

معاون عمرانی استاندار در پایان گفت:  مدیران دستگاه ها می توانند از اعتبارهای موجود هزینه کرده و در زمان تخصیص اعتبارهای ملی بحران، این اعتبارها را جابجا کنند در غیر اینصورت از طریق کمیته های برنامه ریزی شهرستان ها جابجا می شود و در این زمینه جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز