مسئول عملیات سپاه کشور؛

عملیات محرم منجر به آزادسازی ۵۰۰ کیلومتر از خاک ایران شد/آل سعود پرچمدار ظلم در منطقه است

۱۳۹۴/۰۸/۱۳ - ۰۷:۳۹:۲۵
کد خبر: ۳۳۶۳۳۳
عملیات محرم منجر به آزادسازی ۵۰۰ کیلومتر از خاک ایران شد/آل سعود پرچمدار ظلم در منطقه است
سردار ربانی گفت: مسیر ارتباطی دهلران از سمت خوزستان در آن زمان زیر دید دشمن بود و عبور و مرور رزمندگان در شب انجام می گرفت

به گزارش خبرگزاری برنا درایلام، سردار مهدی ربانی در آیین آزادی سازی دهلران و موسیان در عملیات محرم در شهر موسیان اظهار کرد: 33 سال پیش یعنی سال 61 بعد از تاسوعا و عاشورای حسینی عملیات محرم با رمز یا زینب(س) در دهلران آغاز شد و آن زمان بعد از عملیات هایی که در جنوب انجام شد و بویژه عملیات رمضان روند حضور نیروهای مردمی در جبهه ها بیشتر شد.

سردار ربانی با اشاره به لشکرهای درگیر در عملیات محرم افزود: مسیر ارتباطی دهلران از سمت خوزستان در آن زمان زیر دید دشمن بود و عبور و مرور رزمندگان در شب انجام می گرفت.

وی ادامه داد: در شب عملیات محرم باران شدیدی در منطقه باریدن گرفت و این موضوع علاوه بر شهادت تعدادی از رزمندگان بدلیل غرق شدن در رودخانه دویرج موجب شد تا دشمن با خیال راحت از انجام عملیات صرف نظر کند و در این هنگام بود که رزمندگان اسلام عملیات محرم را انجام و دشمن را شکست دادند و غنایم بسیاری بدست سپاه اسلام افتاد

IMG_0055_23404.

وی 150 دستگاه تانک و یک هزار و 400 نفر اسیر را از دستاوردهای عملیات محرم در موسیان دانست و افزود: علاوه بر غنایم بسیار این جنگ 500 کیلومتر مربع از خاک ایران اسلامی از تصرف دشمن خارج شد.

مسئول عملیات سپاه کشور سازماندهی یک هزار نفر از رزمندگان و بسیجیان استان ایلام در قالب تیپ امیرالمومنین(ع) را از دیگر دستاوردهای این عملیات غرور آفرین دانست و گفت: به پشتوانه معنویت و بهره گیری از تاسوعا و عاشورا رزمندگان اسلام در عملیات محرم دستاوردهای خوبی کسب کردند که در تاریخ جاودانه است.

ربانی با اشاره به اینکه 1400 سال پیش یزیدیان نیز قصد نابودی اهل بیت و اسلام را داشتند، افزود: امروز به برکت قیام اباعبدالله الحسین(ع) شاهد همایش 20 میلیونی شیعیان در کربلا هستیم.

مسئول عملیات سپاه کشور آل سعود را پرچمدار ظلم در منطقه و حامی و پشتیبان صهیونیست دانست و افزود: آل سعودی که افراد تکفیری، وهابی و صهیونیستی را برای به شهادت رساندن مسلمانان آماده و اینگونه در بحرین ظلم و ستم می کند باید بداند که سرنوشتش مثل سرنوشت صدام و رژیم بعث است و به آل سقوط تبدیل خواهد شد.

سردار ربانی در پایان حضور نیروهای مردمی در عراق، سوریه، بحرین و یمن برای دفاع از این کشورها را تاسی از بسیج ایرانیان دانست و افزود: هیچ حکومتی نخواهد توانست با مردم برخورد کند و هر جا مردم حامی حکومت باشند، طرف مقابل شکست خواهد خورد و امروز در عراق و سوریه و یمن این موضوع به وضوح آشکار است.

مهمترین دستاوردهای این عملیات غرورآفرین، خارج شدن جاده دهلران - عین خوش به طول 100 کیلومتر از زیر دید و تیر دشمن، تامین امنیت شهرهای موسیان، دهلران و پادگان عین خوش، دشت اژیه و دهکده های اطراف آن و آزادسازی ارتفاعات حمرین، آزادسازی منابع نفتی موسیان، بیات و حوضچه های نفتی زبیدات، تلمبه خانه و 70 قطعه چاهو و تامین تامین قسمتی از مرز به طول 50 کیلومتر بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز