خسارت ۲.۵ میلیارد ریالی سیل به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان ایلام

۱۳۹۴/۰۸/۱۶ - ۱۰:۰۱:۱۳
کد خبر: ۳۳۷۱۶۸
خسارت ۲.۵ میلیارد ریالی سیل به بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان ایلام
بارش بی وقفه باران طی 48 ساعت و جاری شدن سیل در استان ایلام، به ساختمان امامزادگان و اماکن متبرکه خسارت جدی زد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، رئیس اداره بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام ، با اشاره به اینکه بارش باران و جاری شدن سیل به اماکن مذهبی آسیب زد و راههای ارتباطی برخی از امامزادگان را مسدود کرد، اظهار داشت: راه ارتباطی امامزاده سید فلک الدین زرین آباد و بقعه جابر شهرستان بدره قطع شده است و 6 کیلومتر از جاده امامزاده سید محمد ابوچماقین(ع) نیز تخریب شده است.

نصرت الله کشاورز  با اعلام اینکه طغیان رودخانه ها، ایجاد سیلاب و جاری شدن گل و لای علاوه بر بدنه جاده ها، صحن و دیوار و سقف امامزادگان، به باغات و زمین های کشاورزی خسارت جدی زده است افزود: در اثر این سیلاب بخشی از باغ و نخلستان موقوفه امامزاده علی صالح(ع) و درب ورودی آن تخریب شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در سیل اخیر به بیش از 15 مسجد و حسینیه در سطح استان بویژه شهر ایلام خسارت وارد شده که حدود یک میلیارد و چهارصد میلیون ریال برآورد شده است.

کشاورز در پایان با بیان اینکه هیئت امناء امامزاده سید محمد ابوچماقین (ع) در روزهای اخیر با همکاری خوب اداره راه و شهرسازی شهرستان ملکشاهی موفق به بازگشایی جاده ارتباطی بقعه امامزاده سید محمد ابوچماقین (ع) شده است افزود : حدود 6 کیلومتر از جاده این بقعه دچار آسیب دیدگی شده است که باید بازسازی اساسی گردد.

بقعه امامزاده سید فلک الدین (ع)  در نزدیکی روستای گوراب بخش زرین آباد شهرستان دهلران و بقعه متبرکه جابر (ره) در نزدیکی روستای جابر در شهرستان بدره  و بقعه سید محمد ابوچماقین (ع) در نزدیکی روستای خوشادول منطقه شوهان در شهرستان ملکشاهی قرار دارند.

نظر شما