در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛

آموزش‌های مهارتی به روستاییان دهلرانی ارائه شد

۱۳۹۴/۰۸/۱۷ - ۰۹:۳۷:۲۶
کد خبر: ۳۳۷۵۳۵
آموزش‌های مهارتی به روستاییان دهلرانی ارائه شد
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دهلران از ارائه آموزش‌های مهارتی به روستاییان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مجتبی عنبری"اظهار کرد: یکی از اولویت‌های کاری این مرکز نیازسنجی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بین جوامع روستایی و عشایری شهرستان در راستای توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر، مناطق محروم برای متقاضیان شغل و ارتقای شغلی به ویژه کارآفرینی در زمینه های مختلف است.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دهلران با بیان اینکه روستاییان مستعد آموزش و تولید هستند و وظیفه ما توانمندسازی این جامعه می‌باشد، افزود: کسب مهارت های فنی و حرفه‌ای با ایجاد فرصت های جدید شغلی می تواند بی کاری‌های فصلی مناطق روستایی را کاهش داده و صنعتی شدن بافت روستایی را به دنبال خواهد داشت.

وی  تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر تولید داخل، مرکز آموزش فنی و حرفه ای دهلران اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه روستایی  روستاهای شهرک وحدت، پهله زرین آباد و روستای بردی نموده است.

عنبری عنوان کرد: در حال حاضر 4 تیم سیار آموزشی در حال آموزش حرفه هایی چون معرق چرم، کیف دوزی، پرورش قارچ، خیاطی و... هستند.

وی با اشاره به آموزش بیش از 60 نفر از کارآموزان در این کلاس ها گفت: آموزش‌هایی که به این افراد ارائه می‌شود کاملأ رایگان می باشد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان دهلران در پایان با بیان اینکه توانمند‌سازی افراد فاقد مهارت و ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای یاری رساندن به ایجاد اشتغال پایدار در جامعه و حفظ آن در جامعه شغلی کشور مهمترین رسالت سازمان آموزش فنی و حر فه‌ای کشور است،  خاطر نشان کرد: خصیصه این آموزش‌ها ، نوعی پرورش "کارآفرین" است ، به این معنی که افراد پس از کسب مهارت و دانش فنی، قادر به کسب فرصت‌های شغلی مناسبی خواهند بود و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد نمایند.

نظر شما