مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛

اجرای طرح «جم آب» تحولی عظیم در استان ایلام بشمار می رود

۱۳۹۴/۰۸/۱۸ - ۰۸:۰۴:۱۸
کد خبر: ۳۳۷۸۱۳
اجرای طرح «جم آب» تحولی عظیم در استان ایلام بشمار می رود
احمدی گفت: تمام عملیات انجام‌شده با همکاری و مشارکت مردم و تعاونی‌ها انجام می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام،احمدی با تشریح این خبر گفت:  با اجرای طرح جم آب (جنگل‌کاری، مرتعداری، آبخیزداری، بیابان‌زدایی) در استان ایلام تحولی بزرگ در زمینه منابع طبیعی شکل خواهد گرفت. این طرح که تلفیقی از عملیات جنگل‌کاری توأم با عملیات آبخیزداری و بیابان‌زدایی است، با استفاده از گونه‌های جنگلی اقتصادی سازگار با شرایط منطقه و همچنین گونه‌های بادشکن در سطح عرصه جنگل‌کاری می‌گردد.

وی گفت: این طرح در سطح پنج هزار هکتار بوده که دوهزار هکتار آن در شهرستان‌های مهران و دهلران و سه هزار هکتار در دیگر عرصه های ملی شهرستان‌های مختلف استان به اجرا درخواهد آمد.

مدیرکل منابع طبیعی ایلام ادامه داد: اجرای این طرح با اجرای عملیات آبخیزداری شامل سامانه سطوح آبگیر باران و پخش سیلاب ،خشکه‌چینی، گابیون بندی و... به‌منظور استفاده صحیح از نزولات جوی، جلوگیری از سیل و ذخیره نزولات آسمانی همراه بود و تمام عملیات انجام‌شده با همکاری و مشارکت مردم و تعاونی‌ها انجام می‌گیرد.

احمدی در پایان جلوگیری از فرسایش خاک، تقویت پوشش گیاهی و جلوگیری از سیل از دیگر اثرات این طرح می‌باشد لازم به یادآوری است که با اجرای این طرح فعالیت‌های هفته منابع طبیعی در آبان ماه در استان ایلام کلید زده می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز