برای آینده بهتر، کودکان را با کتابخوانی آشنا کنیم

۱۳۹۴/۰۸/۲۶ - ۰۹:۵۸:۵۹
کد خبر: ۳۴۰۳۵۴
برای آینده بهتر، کودکان را با کتابخوانی آشنا کنیم
فرماندار آبدانان گفت: اگر می خواهیم کشوری پیشرو باشیم باید مردمانی اندیشمند داشته باشیم و اندیشیدن جز با تعقل و مطالعه و تحقیق به دست نمی آید

به گزارش خبرگزاری برنا در ایلام، مجید عسگری در مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بهترین دوست انسان کتاب است و همانطور که انسان برای جسم خود نیاز به غذا دارد روح انسان هم نیاز به غذا دارد که بهترین آن کتاب است.

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم کشوری پیشرو باشیم باید مردمانی اندیشمند داشته باشیم و اندیشیدن جز با تعقل و مطالعه و تحقیق به دست نمی آید.

عسگری با بیان اینکه با کتاب خوب است که انسان شناخته می شود،رشد می کندوبرای حرکت آماده می شود اظهار داشت: عادت به مطالعه و تاثیر آن در کودکی و نوجوانی پایدار است و بسیاری از دانشمندان وروانشناسان معتقدند که اساس وزیربنای شخصیت انسان در سالهای اول زندگی پایه گذاری می شود و آموخته های این دوران،تاثیر عمیقی بر آینده ی زندگی فرد دارد.بنابراین اگر مطالب خواندنی مفید و سازنده در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گیردو آنها از همان سنین کودکی به مطالعه عادت کنند،راه و رسم زندگی را خواهند آموخت و تحت تاثیر داستانها و کتابهای آموزنده،به رشد و تعالی خواهند رسید ودر آینده نیز برای حل مشکلات خود از کتاب کمک خواهند گرفت

فرماندار آبدانان در پایان با اشاره به لزوم تعقل و اندیشه در زندگی ،گفت: برای موفقیت در عرصه های مختلف زندگی باید خود را به سلاح دانایی که همانا با مطالعه به دست می آید تجهیز کنیم.

در ادامه، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان نیز در این مراسم گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی قصد داریم که برنامه نذر کتاب را اجرا کنیم تا کسانی که منابع مطالعاتی مازادی در خانه دارند به کتابخانه هدیه کنند و کتابخانه‌های عمومی این شهر نیز به آنان کتاب‌های جدید و مفیدی اهداء کنند.

اردشیر بوستانی افزود: در هفته کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان رایگان است.

در پایان "صفر رحمانی پور" مدیر اداره آموزش و پرورش آبدانان در این مراسم ضمن اشاره به اهمیت مطالعه کتاب اظهار کرد: بجای استفاده بیش از از فضای مجازی باید دانش آموزان را به سمت کتاب و کتابخوانی هدایت کرد.

لازم به ذکر است، در این مراسم برنامه هایی چون اجرای سرود، نمایشگاه نقاشی و تجلیل از فعالین عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار شد.

IMG_8306_23695.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز