استاندار ایلام: توسعه کشاورزی محور تحقق اقتصادی مقاومتی است

۱۳۹۵/۰۱/۲۷ - ۱۱:۵۸:۳۲
کد خبر: ۳۹۲۴۵۹
استاندار ایلام: توسعه کشاورزی محور تحقق اقتصادی مقاومتی است
استاندار ایلام گفت: توسعه اقتصادی در سال 95 به عنوان محور تحقق اقتصادی مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- محمدرضا مروارید استاندار ایلام در نشست شورای برنامه ریزی استان اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی و درآمدی دولت در طول سال های اخیر بخش کشاورزی کشور رشد قابل توجهی داشته و پنج میلیارد دلار در واردات محصولات کشاورزی صرفه جویی شده است.

وی افزود: حوزه کشاورزی با توجه به ظرفیت های غیرقابل انکار آن در کشور می تواند به عنوان راهبردی ترین بخش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در کشور شمرده شود و دولت یازدهم نیز بر همین اساس برنامه ریزی بسیار گسترده ای را برای زمینه سازی حضور سرمایه گزاران در این حوزه انجام داده است.
استاندار ایلام با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه کشت پسته در ایلام ادامه داد: کشت این محصول در طول سالیان گذشته در استان مطرح بوده ولی باید با نظارت مستمر و دقیق و واگذاری امور به افراد کننده کار زمینه موفقیت این طرح را فراهم کرد تا به سرنوشت طرح هایی چون توسعه کشت زیتون و محصولات گلخانه ای دچار نشود.
مروارید در بخش دیگری از سخنان خود بر عزم دولت برای تعیین تکلیف طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تاکید کرد و گفت: واگذاری این طرح ها به بخش خصوصی راهبرد دولت برای بهره برداری از این پروژه هاست.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز در این نشست بر عزم دولت برای رفع موانع تولید در حوزه کشاورزی تاکید کرد و افزود: 12 برنامه اقتصاد مقاومتی ملی در این حوزه تدوین شده و سهم هر استان در تحقق این امر نیز طی یک برنامه 10 سال مشخص شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز