مشارکت مردم تنها راه ساماندهی بافت های فرسوده ایلام است

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۱۹:۴۰:۵۶
کد خبر: ۳۹۳۰۸۹
مشارکت مردم تنها راه ساماندهی بافت های فرسوده ایلام است
معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام خواستار مشارکت و همکاری مردم جهت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت های فرسوده در استان شد و تصریح کرد: بدون مشارکت مردم و با تکیه صرف بر طرح های دستوری بهسازی بافت های فرسوده محقق نمی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-حسین کلانتری روز شنبه در نشست ستاد بازآفرینی محدوده ها و محلات هدف استان ایلام که با حضور معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ایران برگزار شد، مشارکت و تعامل مردم و دستگاه های مرتبط در خصوص احیا و بهسازی محلات هدف با در نظر گرفتن شرایط خاص شهرهای استان را مهم ضروری دانست. 
وی اظهار کرد: می توان با هماهنگی و مدیریت یکپارچه و استفاده از توان دستگاه های مختلف در راستای تحقق اهداف مد نظر تلاش کرد. 
وی افزود: مسائل مربوط به مبحث بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی به عنوان یک موضوع اجتماعی ،راه حل اجتماعی دارد و از طریق دستوری و تجویزی راه به جایی نمی توان برد. 
معاون استاندار ایلام تاکید کرد: مشارکت و همکاری مردم با مسئولان در زمینه ساماندهی نواحی حاشیه شهرها و سکونتگاه های غیر رسمی بسیار حائز اهمیت است و مشارکت آحاد جامعه بمنظور تحقق حقوق شهرووندی نوعی وظیفه تلقی می شود.
کلانتری یادآور شد: سکونتگاه های غیررسمی که در حاشیه شهرها پدید آمده اند، چاره ای جز توانمندسازی این حواشی نیست چون عدم توانمند سازی، سبب آسیب پذیر شدن فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی ساکنین این مناطق می گردد.
وی گفت: بدون شک پایداری هر کار اجتماعی منوط به یک شرط کامل و واحد است و آن مشارکت واحد مردم است و در این راستا توانمندسازی زمانی ارزشمند است و نتیجه دارد که ما بتوانیم از افزایش سکونتگاه های غیررسمی جلوگیری کنیم.
معاون استاندار ایلام با اشاره به اینکه ساماندهی و رفع موانع و مشکلات سکونتگاه های غیر رسمی و مناطق حاشیه شهرها باید در اولویت قرار گیرد، گفت: احیا، نوسازی و ساماندهی بافت های فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی نیازمند اطلاع رسانی و بیان نقاط ضعف و تهدیدات این مناطق به مردم است.
کلانتری اضافه کرد: بحث مشارکت مردم در همه مراحل تدوین، اجرا و ارزیابی باید مدنظر قرار گیرد و در این راستا امیداوریم با این اولویت و نگاه اجتماعی بتوانیم این موضوع را به نقطه مطلوب برسانیم.
معاون ساماندهی و بازآفرینی شهری شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی ایران نیز در این نشست برضرورت بازنگری شاخص های شناسایی بافت های فرسوده تاکید کرد و گفت: با توجه به تخصصی که در دانشگاه ایلام وجود دارد باید زمینه همکاری دانشگاه و ستاد بازآفرینی بیشتر شود و از طرح های تحقیقاتی، پژوهشی و پایانامه ها در مقاطع مختلف حمایت شود تا پشتوانه علمی سیاست گذاری ها و اقداماتی که برای رفع مشکلات شهری اتخاذ می شود افزایش پیدا کند.
گفتنی است در این نشست تفاهم نامه ای در راستای همکاری های مشترک، دانشگاه ایلام با شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با هدف ایجاد زمینه همکاری متقابل بین دانشگاه و شرکت مادرتخصصی عمران بهسازی شهری ایران در زمینه های مطالعاتی، پژوهش های کاربردی، آموزشی و علمی با در نظر گرفتن کلیه منابع و امکانات اعم از فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص منعقد شد.
تبادل نظر و همکاری پیرامون تعیین نیازهای پژوهشی و کاربردی و اولویت بندی آنها، درج موضوعات پژوهشی و مطالعات شرکت عمران و بهسازی در فهرست برنامه های دانشگاه، همکاری جهت انجام امور ترویجی به منظور بستر سازی و فرهنگ سازی امر بهسازی و نوسازی بافت های قدیمی، فرسوده و ناکارآمد شهری و ... از جمله موضوعات این تفاهم نامه بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز