۴۰ پروژه دولتی ایلام به بخش خصوصی واگذار می شود

۱۳۹۵/۰۱/۲۸ - ۲۰:۵۰:۴۵
کد خبر: ۳۹۳۱۰۸
۴۰ پروژه دولتی ایلام به بخش خصوصی واگذار می شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: 40 پروژه دولتی تکمیل شده و نیمه تمام در این استان برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا -ایلام-سید اسکندر صیدایی  رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اعلام کرد: یکی از برنامه های دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، واگذاری پروژه های عمرانی به بخش خصوصی است.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا این 40 پروژه که آمادگی لازم برای واگذاری به بهره برداران و متقاضیان بخش خصوصی دارند شناسایی شده است.
وی از تمامی پیمانکاران، فعالان بخش خصوصی، اتاق تعاون و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای مشارکت در این طرح دعوت و تاکید کرد: هدف دولت از اجرای این طرح کسب درآمد نیست بلکه بهره برداری مناسب به منظور استفاده مردم و بخش خصوصی است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: این استان دارای پروژه های بسیار مناسبی خصوصا در بخش ورزشی است و در صورت واگذاری به بخش خصوصی سود آوری بالایی خواهد داشت.
صیدایی تاکید کرد: در ابتدای کار هیچگونه وجهی از متقاضیان و سرمایه گذاران دریافت نمی شود در قالب اجاره های بلند مدت به متقاضیان واگذار می شود.
وی یادآور شد: پروژه های شناسایی شده به متقاضیان و سرمایه گذاران معرفی می شود و آنها می توانند با مطالعه و امکان سنجی پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه واگذاری این طرح ها با هدف چابک سازی و توانمندی دولت انجام می شود اظهار کرد: در این صورت دولت با توان بیشتری به انجام وظایف حاکمیتی خود می پردازد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام خاطرنشان کرد: اواخر هفته جاری نشستی با حضور دستگاه های مرتبط در زمینه راهکاری عملیاتی کردن واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی برگزار می شود.
صیدایی افزود: مرحله عملیاتی این برنامه شامل شناسایی طرح های قابل واگذاری، اعلام عمومی، اطلاع رسانی از طریق پوستر و همایش و همچنین مذاکره با فعالان بخش خصوصی است و در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر اینکه دولت برای اجرای این طرح ها سرمایه گذاری های بسیاری انجام داده و تمام ساز و کارهای قانونی آن را نیز فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی یکی از راهکار برون رفت از وضع موجود و تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز