حضور پر شور حداکثری مردم در انتخابات مجلس نشان ازاعتماد به نظام است

۱۳۹۵/۰۲/۱۰ - ۱۷:۴۵:۵۵
کد خبر: ۳۹۸۵۲۳
فرماندار چرداول از مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات به عنوان پشتوانه ای محکم برای تمام ارکان نظام اسلامی نام برد و گفت: رای مردم موجب اقتدار نظام در مقابل تهدید دشمنان است

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-پرویز کولانی روز جمعه پس از انداختن رای خود در صندوق اخذ رای مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار برنااظهار کرد: انتخابات رکن مهم دموکراسی است و مردم با حضور و انتخاب آگاهانه در تعیین سرنوشت خود و جامعه سهیم می شوند.
وی افزود: حمایت و حضور مردم در عرصه های مختلف در طول 37 سال گذشته از نظام اسلامی عامل بازدارنده قوی تهاجم دشمنان به کشورمان بوده است و این حضور نقش بسزایی در پیشگیری از دشمنی و مقابله با توطئه ها و ترفندهای استکبار دارد.
کولانی تاکید کرد: مردم مهمترین نقش را در عرصه سرنوشت ساز انتخابات دارند و با تکیه بر دو اصل مشارکت همگانی و انتخاب اصلح می توانند این نقش خود را به بهترین شکل ایفا کنند.
فرماندار چرداول با بیان اینکه اهمیت مرحله دوم کمتر از مرحله اول نیست و در واقع این دوره تکمیل کننده حماسه هفتم اسفند است، گفت: مردم همانطور که در مرحله اول مشارکت بالایی داشتند امیدواریم در این مرحله نیز حضوری پرشور و سرنوشت ساز در انتخابات داشته باشند.
به گفته وی، مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دوره دهم همزمان با دیگر شهرستان های استان ایلام از ساعت 8 صبح در 69 شعبه ثابت و سیار اخذ رای آغاز شده است. 
کولانی به اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم توسط مجریان و تلاش برای صحت و سلامت انتخابات اشاره کرد و یادآور شد: دستگاه های هویت یاب در تمام شعب اخذ رای نصب شده تا از بروز تخلف احتمالی جلوگیری شود. 
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد.
استان ایلام با گستره 20 هزار کیلومتر مربعی و حدود 590 هزار نفر جمعیت که از این تعداد حدود 435 نفر واجد شرایط رای هستند دارای سه کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی (دو کرسی حوزه انتخابیه ایلام و یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران) است. 
رقابت برای تعیین نمایندگان مردم این استان در مجلس دهم بین 2 نفر در حوزه انتخابیه دهلران و چهار نفر در حوزه انتخابیه ایلام روز جمعه (10 اردیبهشت) در 531 شعبه اخذ رای است. 
حوزه انتخابیه ایلام با 2 کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل (ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و سیروان) است و حوزه انتخابیه دهلران نیز با یک کرسی در مجلس شورای اسلامی شامل (دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره) است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز