معاون استاندار: ژاپنی ها در توسعه جنگل های ایلام مشارکت می کنند

۱۳۹۵/۰۲/۱۳ - ۲۳:۲۹:۰۰
کد خبر: ۴۰۰۰۸۱
معاون استاندار: ژاپنی ها در توسعه جنگل های ایلام مشارکت می کنند
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام گفت: آژانس همکاری های بین المللی کشور ژاپن در زمینه توسعه جنگل های بلوط این استان مشارکت می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-  حشمت اله عسگری  در دیدار نماینده آژانس همکاری های بین المللی ژاپن اظهار کرد: این آژانس در قالب تیم های کارشناسی مجرب و با تجربه، انسجام سازمانی بین ادارات دولتی و همچنین مشارکت های مردمی، جنگل های ایلام را توسعه می دهد.
وی افزود: با توجه به سرمایه گذاری دولت ژاپن در کشورهای درحال توسعه، حوزه منابع طبیعی می تواند از اهمیت بسیاری برای این آژانس برخوردار باشد.
عسگری با بیان اینکه جنگل ها متعلق به همگان است، تاکید کرد: اگرچه ممکن است فرصت های جنگل ها متعلق به ساکنین آن منطقه باشد اما به طور یقین تهدیدهای آن متوجه دیگر مناطق هم می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام تجربه مدیریت جنگل ها بدون مشارکت مردم را ناموفق دانست و افزود: به طور قطع با تجربیاتی که از گذشته کسب کرده ایم می توانیم در آینده موفق باشیم.
عسگری تاکید کرد: اگر چه ممکن است ورود مردم به مقوله توسعه و مدیریت اصولی جنگل ها به زمان نیاز داشته باشد اما در نهایت باید زمینه مشارکت آنها در مدیریت جنگل ها فراهم شود.
وی یادآور شد: غالب جنگل های ایلام را درختان بلوط تشکیل می دهد و در اجرای این طرح باید حساسیت مردم منطقه مورد توجه قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار ایلام ارتباط با مردم روستاها را دارای اهمیت فراوانی دانست و گفت: تعاونی های روستایی که در گذشته شکل گرفته اند می توانند در اجرای این طرح مورد توجه قرار گیرند.
عسگری ابراز امیدواری کرد: با کمک دولت و نهادهای بیین المللی شاهد گسترش جنگل های زاگرس و رونق مردم منطقه باشیم.
نماینده آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) در ایران نیز در این دیدار گفت: جایکا فعالیت خود را در ایران از سال1957 با دعوت کارمندان دولت و کارشناسان رشته های گوناگون به ژاپن برای گذراندن دوره های آموزشی آغاز کرد و این رویه تاکنون ادامه دارد.
بیسا میتی افزود: فعالیت های این سازمان با توجه به برنامه ملی توسعه ایران و با تمرکز بر محورهای گسترش صنایع داخلی، کاهش اختلاف سطح زندگی میان جوامع شهری و روستایی، مدیریت منابع آب، حفاظت از محیط زیست و مدیریت بحران ادامه دارد.
بودجه آژانس همکاری های بین المللی ژاپن تماماً توسط مالیات مردم ژاپن تامین و اداره می شود. کشور ژاپن، همکاری های بین المللی خود را از طریق آموزش افراد در زمینه های آموزش و پرورش، مراقبت های پزشکی، بیمه، منابع آب، پیشگیری از فاجعه، حمل و نقل، ترافیک، اقتصاد، کشاورزی، صنعت آب، جرم و جنایت و اقدامات فقرزدایی در سراسر دنیا انجام می دهد. 
این آژانس از سال 1386 تاکنون در نقاط مختلف کشور از جمله چهارمحال و بختیاری در حوزه های متعدد به فعالیت مشغول است و یکی از زمینه های فعالیت این آژانس، بیابان زدایی و توسعه جنگل هاست.
بیشتر همکاری های این آژانس به صورت همکاری های فنی تعریف شده است که همکاری های بین المللی به صورت پرداخت وام و یا ارائه همکاری در حوزه های فنی انجام می شود.
استان ایلام با دو میلیون هکتار مساحت بیش از یک میلیون و 800 هزار هکتار جنگل و مرتع دارد که در سال های گذشته بدلیل خشکسالی های پی در پی و بروز پدیده گرد و غبار در معرض خطر قرار گرفته است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز