خدمات ویژه آموزشی و رفاهی به دانشجویان عراقی ارائه می دهیم

۱۳۹۵/۰۲/۱۹ - ۰۹:۰۹:۳۱
کد خبر: ۴۰۱۹۹۱
رئیس دانشگاه ایلام گفت: خدمات ویژه آموزشی، پژوهشی و رفاهی به دانشجویان عراقی شاغل به تحصیل یا متقاضی تحصیل در این دانشگاه ارائه می دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- محمد علی اکبری روز شنبه در دیدار با رئیس و نایب رئیس دانشگاه التقنیه الوسطی عراق با بیان اینکه تعداد زیادی دانشجوی عراقی در مقطع فوق دیپلم در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند، اظهار کرد: با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری زمینه تربیت کارشناس برای تعدادی از این دانشجویان در دانشگاه ایلام فراهم شده است. 
وی تاکید کرد: با توجه به دانشگاه التقنیه الوسطی مسئولیت تصدی دانشگاه های مرکزی کشور عراق را بر عهده دارد می تواند زمینه ورود گروهی دانشجویان به دانشگاه ایلام را فراهم کند. 
رئیس دانشگاه ایلام گفت: در همین راستا استادان و کارمندان مسلط به زبان های عربی و انگلیسی در این دانشگاه ساماندهی شده و در صورت حضور گروهی دانشجویان عراقی امکان اعطای بورسیه تحصیلی نیز به آنان فراهم است. 
علی اکبری با بیان اینکه دانشگاه های متعدد ایرانی و عراقی خواستار برقراری ارتباطات هستند، ابراز امیدواری کرد: دانشگاه ایلام و التقنیه الوسطی آغازگر ارتباطات علمی دو کشور باشند. 
وی تاکید کرد: دانشگاه ایلام در راستای ماموریت وزارت علوم مبنی بر بین المللی شدن این دانشگاه به صورت جدی دنبال جذب دانشجوی خارجی است و در این راستا به کشور عراق و استان های همجوار ایلام بخصوص استان واسط توجه بیشتری داریم. 
وی با بیان اینکه دلایل متعددی برای برقراری ارتباط با دانشگاه التقنیه الوسطی وجود دارد، تاکید کرد: جامعه عرب زبان قابل قبولی در ایلام وجود دارد و بسیاری از مردم کوت مرکز استان واسط نیز اصالتا ایلامی هستند و یا اقوامی در این استان دارند. 
رئیس دانشگاه ایلام گفت: در بازدیدی که از انستیتو فناوری کوت عراق داشتیم مشخص شد بین فعالیت دانشگاه ایلام و التقنیه الوسطی تطابق زیادی وجود دارد. 
علی اکبری ابراز امیدواری کرد: حاصل رفت و آمدهای مقامات دانشگاهی دو استان ایلام و واسط عراق برای دو کشور ایران و عراق مفید باشد. 
رئیس دانشگاه التقنیه الوسطی عراق نیز در این دیدار گفت: مسیر ارتباطی کوت به ایلام بسیار نزدیک و امن است و بین مردم دو استان علاوه بر اشتراکات مذهبی رابطه فامیلی و نسبی نیز وجود دارد. 
ماجد حمید مجید اظهار کرد: کشور عراق به برقراری ارتباطات علمی با ایران نیاز دارد و در بازدید دی ماه گذشته از برخی دانشگاه های تهران و مشهد متوجه شدیم ایران پیشرفت های علمی زیادی داشته است. 
وی تاکید کرد: انتظار می رود تفاهم نامه های منعقد شده بین ایران و عراق و همچنین استان ایلام و استان های همجوار در عراق عملیاتی و اجرایی شود. 
رئیس دانشگاه التقنیه الوسطی عراق گفت: این دانشگاه شامل دانشگاه های فنی استان های واسط، دیالی، الانبار و بغداد است. 
حمید مجید افزود: بسیار تمایل داریم در تخصص های مشابه دو دانشگاه ایلام و التقنیه الوسطی پیوندمان را مستحکم کنیم و در این راستا ایده های زیادی داریم که در نشست های خاص و با حضور متخصصان پیگیری و عملیاتی خواهد شد. 
وی ابراز امیدواری کرد: پایه ارتباطات علمی دو کشور ایران و عراق از این دو دانشگاه آغاز شود

 

 

نظر شما