برنامه اقتصاد مقاومتی حوزه صنعت ، معدن و تجارت ایلام رونمایی شد

۱۳۹۵/۰۲/۲۲ - ۰۱:۵۶:۰۴
کد خبر: ۴۰۳۵۰۱
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام از تدوین و انتشار برنامه اقتصاد مقاومتی حوزه صنعت ، معدن و تجارت این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- از روابط عمومی اداره صنعت ، معدن و تجارت، یارالله نصیری در نشست توجیهی و تشریح برنامه اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: این سند با نگاه کارشناسی به چهار بخش شامل ، طرح های جدید الاحداث و نیمه تمام ، واحدهای صنعتی راکد و فعال ، معادن و صنایع معدنی و در نهایت تجارت خارجی و توسعه صادرات غیر نفتی و با بهره گیری از هفت برنامه ابلاغی از ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به وزارت صنعت ، معدن و تجارت تدوین شده است.
وی با اشاره به جهت گیری طرح های جدید در دست اجرا ادامه داد: راه اندازی صنایع وابسته به حوزه نفت و گاز، استفاده از پتانسیل و ظرفیت های این منابع از طریق ایجاد مجتمع های پتروشیمی و تکمیل زنجیره تولید طرح های میان دستی و پایین دستی پتروشیمی محور اصلی این برنامه است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام یادآور شد: پتروشیمی دهلران ، پتروشیمی مهران ، تولید بنزین و گازوئیل از میعانات گازی و انواع لاستیک رادیال خودرو سبک و سنگین از جمله مجوزهایی هستند که بر این مبنا صادر شده اند.
نصیری تاکید کرد: در بخش واحدهای فعال و راکد نیز راهکارهای لازم پیشنهاد شده است ، از 553 فقره پروانه بهره برداری موجود 183 واحد یعنی 33 درصد آنها نیمه فعال و راکد هستند.
وی اضافه کرد: از این تعداد واحد نیمه فعال و راکد 116 فقره با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 302 میلیارد ریال قابلیت احیاء و فعال سازی دوباره دارند.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت ایلام گفت: مهم ترین مشکلات این واحدها که در زمینه کمبود نقدینگی ، فرسودگی ماشین آلات و بروز نبودن فناوری ، مشکلات مدیریتی و اختلافات شرکا و مشکل بازارهای فروش بوده، استخراج و دسته بندی شده و متناسب با هر کدام از موانع راهکارهایی پیش بینی شده است که در صورت فراهم شدن الزامات و همراهی عوامل برون سازمانی و همکاری سایر بخش ها ، عملیاتی شدن این برنامه ها امکان پذیر است.
نصیری معدن را به عنوان یکی از بخش های تاثیر گذار در تحقق عملی اقتصاد مقاومتی برشمرد و تاکید کرد: پرهیز از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی قابل استخراج نیز جزو اولویت های کاری بوده که در این سند به درستی به آن توجه شده است.
وی همچنین حوزه بازرگانی و توسعه تجارت خارجی را به عنوان تکمیل کننده زنجیره تولید و حلقه نهایی دانست و یادآور شد: اصلاح شبکه های توزیع ، ارائه خدمات پس از فروش ، جلب رضایت مشتریان و از همه مهم تر بسترسازی برای توسعه صادرات کالاهای غیرنفتی از مهم ترین برنامه های پیش بینی شده در این طرح است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز