مدیر کل ستاد بحران:

آتش سوزی در جنگل های ایلام و آبدانان مهار شد

۱۳۹۵/۰۳/۲۲ - ۰۹:۲۸:۱۹
کد خبر: ۴۱۵۶۴۰
آتش سوزی در جنگل های ایلام و آبدانان مهار شد
مدیرکل مدیریت بحران استان ایلام گفت: آتش سوزی جنگل های ایلام که در سه نقطه ارتفاعات کبیرکوه (آبدانان)، دره ارغوان و محدوده سد چم گردلان عصر امروز به وقوع پیوسته بود، بعد از چند ساعت تلاش مهار و کنترل شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-احمد کرمی عصر جمعه در نشست ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: با همت اعضای ستاد مدیریت بحران استان، مردم و سازمان های مردم نهاد و نیز بسیج امکانات و تجهیزات لازم آتش سوزی در ارتفاعات کبیرکوه (آبدانان) و محدوده سد ایلام مهار و در دره ارغوان با وجودی که آتش مهار شده ولی همچنان محیط بانان و ماموران در محل حضور داشته و در حال خاموش کردن کنده های سوخته و جلوگیری از توسعه آن هستند.
وی از مردم خواست تا اخبار و اطلاعات مربوط به آتش سوزی را از منابع رسمی و موثق پیگیری کنند و افزود: شماره تلفن های 1504 منابع طبیعی و 1540 محیط زیست به طور گویا و 24 ساعته آماده دریافت هرگونه اطلاعاتی از سوی مردم در زمینه بروز حریق در عرصه های طبیعی استان هستند.
مدیرکل بحران استان ایلام با اشاره به اینکه کنترل و مهار آتش سوزی در 2 ساعت اولیه وقوع آن بسیار حیاتی و تعیین کننده است، یادآور شد: هر یک از اعضای مدیریت بحران باید یک تیم سه نفره همراه با خودرو کمک دار در اختیار این ستاد قرار دهند تا سرعت مقابله با حریق های احتمالی افزایش یابد.
کرمی گفت: پارسال در بازه زمانی ابتدای فروردین تا 15 خرداد در مجموع 38 فقره حریق در جنگل و مراتع استان روی داد که به نابودی حدود 380 هکتار از این مناطق انجامید که این مقدار امسال به 14 فقره حریق کاهش یافت و تنها 10 هکتار از مزارع و جنگل های استان در این آتش سوزی ها خسارت دید و از بین رفت.
وی تاکید کرد: ظرفیت شبکه اجتماعی می تواند به عنوان یک عامل تاثیرپزار در انتقال اطلاعات درست و و مثمرثمر به عموم مردم بکارگیری شده و با سازمان دهی نیروی های مردمی و سازمان های مردم نهاد سرعت مقابله با هرگونه آتش سوزی بطور چشمپیری افزایش خواهد یافت.
با گرم شدن تدریجی هوا و خشک شدن علفزارهای مراتع و جنگل های استان ایلام احتمال بروز پدیده آتش سوزی به ویژه در روزهای تعطیل و در زمان حضور گردشگران در تفرجگاه های طبیعی دور از انتظار نیست.

 

 

نظر شما