استاندار ایلام خبر داد:

آغاز سرمایه گذاری برای اجرای طرح های ایلام/از راه آهن تا بزرگراه

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۰۸:۵۹:۱۹
کد خبر: ۴۱۶۰۳۸
آغاز سرمایه گذاری برای اجرای طرح های ایلام/از راه آهن تا بزرگراه
استاندار ایلام از آغاز سرمایه گذاری برای اجرای طرح های بزرگ در استان ایلام خبر داد و گفت: عملیاتی کردن راه آهن و بزرگراه از جمله این طرح ها است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- محمدرضا مروارید ظهر شنبه در نشست شوراری اداری استان در استانداری ایلام اظهار داشت: با دعوت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در دو سال اخیر و امضا تفاهم نامه با آنها شرایط خوبی برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف ایجاد شده که به زودی شاهد اجرایی شدن آنها خواهیم بود.

وی بیان داشت: اکنون برای راه اندازی پتروشیمی و توسعه صنایع پایین دست آن با وزارت نفت در حال پیگیری و مذاکره هستیم و با توجه به اعتبار خوبی که میدان نفتی آذر گرفته می توان به فعالیت چشمگیر این میدان تا پایان سال جاری نیز امیدوار بود.

مروارید در ادامه به اجرای بزرگ راه ۴۰۰ کیلومتری کرمانشاه - حمیل - ایلام - مهران - دهلران - اندیشمک اشاره کرد و گفت: وزارت نفت ۲۵ درصد اجرای این پروژه بزرگ را تقبل کرده و مابقی آن از طریق اوراق قرضه و ملی تامین خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین پروژه پلدختر - دهلران - کبیرکوه نیز یکی دیگر از طرح های بزرگی است که قرار است استان ایلام را از سمت دیگر به مرکز متصل کند.

استاندار ایلام در ادامه به پیگیری و مذاکره با قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه پاسداران برای اجرایی شدن طرح راه آهن ایلام به طول ۷۰ کیلومتر اشاره کرد و گفت: قرار است با توجه به قول های مساعدی که داده شده این طرح نیز بزودی وارد مرحله اجرا شود.

وی وضعیت استان از لحاظ منابع را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: اکنون استان ایلام در بحث ذخیره آب، جزو سه استان برتر کشور است و این شاخص یکی از نقاط قوت استان به شمار می رود.

استاندار ایلام در خصوص پروژه های وزارت نیرو در استان گفت: اختلاف نظرهایی بر روی پروژه های جدید سدسازی در استان وجود داشت که با رایزنی های انجام گرفته با وزیر نیرو مشکل چند سد از جمله چناره، گدار خوش و تسریع در سد میمه بر طرف شد اما برای اجرای سد گاوی و سیکان همچنان پیگیری و مذاکره با مسئولان مرتبط باید انجام گیرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای تاریخ تا قبل از دولت تدبیر و امید ۷۰ هزار هکتار اراضی استان آبی بوده اند، تصریح کرد: اکنون وزارت نیرو در حال انجام کارهای بسیار بزرگی در استان ایلام است و با هزینه کرد دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی قرار است ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان آبی شود.

استاندار ایلام در پایان خواستار تجهیز و توسعه مکان های یادمان های شهدا در استان با توجه به سفر کاروان های راهیان نور شد و تصریح کرد: با توجه به برگزاری عملیات فتح المبین در استان باید دو یادمان دیگر در استان ایلام ایجاد شود تا کاروان های راهیان نور علاوه بر برخورداری از امکانات این یادمان ها با توجه به قرار داشتن در مناطق گرمسیری با فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر آشنا شوند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز