آفرود سواری در ایلام از امکانات اولیه محروم است

۱۳۹۵/۰۳/۲۳ - ۱۲:۴۸:۲۹
کد خبر: ۴۱۶۳۰۰
آفرود سواری در ایلام از امکانات اولیه محروم است
لازمه این ورزش مفرح و بسیار مهیج دارابودن حداقل امکانات ازجمله وجود پیست مناسبی برای ورزشکاران و بیمه بودن اعضا است

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-آفرود و یا رانندگی خارج از جاده از جمله برنامه هایی است که تاریخچه آن را می توان در مسابقات اتومبیل رانی جستجو کرد. استقبال شرکت کنندگان از بعضی از این مسابقات که در مسیرهای دشواری همچون گل، کویر، کوهستان ها و… برگزاری می شد به رونق این نوع از مسابقات انجامید و با توجه به زیبایی و بکر بودن مسیر برگزاری این مسابقات، مورد توجه گردشگران نیز واقع شده است.

این همخوانی شاخه ای جدید به گردشگری اضافه کرد که به طبع از زیر شاخه های طبیعت گردی به حساب می آید که ویژگی های سفر در طبیعت، همزمان با هیجان ویژه در آفرود را به طور یکجا در بر دارد. در این برنامه ها عموماً از خودروهای شاسی بلند (SUV) استفاده شده که علاوه بر آن توانایی های خاص خودرو نظیر قدرت، سرعت، توانایی حفظ تعادل و… را نیز داشته باشد. همه نکات فوق بدون در نظر گرفتن توانایی های راننده در کنترل و هدایت خودرو در مسیرهای صعب العبور بی معنی به نظر می رسد.

در این راستا "بهمن قلیچی" لیدر هیئت آفرود سواران درباره این ورزش مهیج گفت: این ورزش که در ایلام نوپا بوده بصورت کاملا خودجوش پیگیری می شود و درحال پرورش است.
وی با اشاره به اینکه تعداد علاقه مندان به این ورزش در استان ایلام زیاد است گفت: تعداد ورزشکاران ایلامی بیش از 100 نفر است و این درحالی است که شاید در کشور این تعداد ورزشکار آفرود سوار نداشته باشیم.

وی افزود:  لازمه این ورزش مفرح و بسیار مهیج دارا بودن حداقل امکانات ازجمله وجود پیست مناسبی برای ورزشکاران و بیمه بودن اعضا است، که متاسفانه این امکانات اولیه موجود نیست.
وی با اشاره به اینکه هیئت اتومبیل رانی ایلام تازه تأسیس است گفت: ازآنجایی که این هیئت نوپا بوده برای ادامه حیات خود نیازمند کمک ارگانهای مربوطه است.

بهمن قلیچی از نحوه اطلاع رسانی اعضا برای تمرین گفت: این هیئت محل مشخصی برای تجمع افراد مانند باشگاه را ندارد و طریقه اطلاع رسانی اعضا بصورت فراخوان در فضا های مجازی است.
وی امیدوار بود که در آینده ای نه چندان دور امکانات لازمه برای حیات این ورزش در ایلام فراهم شود.

لیدر آفرود سواران ایلام با اشاره به برگزاری مسابقات آفرود سواری اخیر گفت: اخیرا مسابقه آفرود سواری در ایلام برگزار شد که تعداد شرکت کنندگان به بیش از150نفر می رسید و این تعداد شرکت کننده و نحوه اجرایی مسابقه نشانگر لایق بودن استان ایلام برای دارا بودن امکانات است.

وی با ابراز امیدواری از استعداد های ایلامی در این ورزش گفت: ایلام با دارا بودن فضای کوهستانی مناسب و همچنین افراد با استعداد میتواند در این رشته بسیار موفق باشد.
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز