۶ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی ایلام احیا می‌شود

۱۳۹۵/۰۳/۳۰ - ۰۹:۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۱۹۴۲۱
۶ هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی ایلام احیا می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: 6 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی مناطق مختلف استان ایلام احیا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-دکتر احمدی مدیرکل منابع طبیعی استان اظهار داشت: برنامه‌ریزی برای احیای حدود 6 هزار هکتار از اراضی بیابانی استان ایلام صورت گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: 12 میلیارد تومان اعتبار برای این کار درنظر گرفته شده است و تدابیر لازم برای تحقق و اجرای این برنامه‌ها اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: در استان ایلام بیش از 424 هزار هکتار اراضی بیابانی وجود دارد که حدود 20 درصد از عرصه استان ایلام را شامل می‌شود که بیشتر این بیابان‌ها در مناطق جنوبی و مناطق گرمسیری استان هستند.

این مسؤول اضافه کرد: بیشتر بیابان‌های استان در مناطق جنوبی و مناطق گرمسیری استان از جمله شهرستان‌های دهلران، مهران، آبدانان و بخش‌های از شهرستان ایلام قرار دارد.

احمدی تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی برای مقابله با پدیده بیابان در استان ایلام از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تدوین و طراحی شده که به مرور در استان اجرایی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام گفت: برنامه‌ریزی مشخصی تدوین شده تا در سال 95، در مجموع 6 هزار هکتار از عرصه‌های بیابانی مناطق مختلف استان ایلام احیا شود.

وی ادامه داد: چیزی حدود 12 میلیارد تومان اعتبار ملی برای این کار پیش‌بینی شده و  در سال 94 هم حدود یک‌هزار و 500 هکتار از این اراضی احیا شد و 7 هزار هکتار هم نهال‌کاری و جنگل‌کاری دستی انجام شد که این طرح‌ها همه در راستای مقابله با بیابان‌زایی بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز