به منظور بررسی وضعیت مناسب سازی اماکن و معابر:

جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان ایلام برگزار شد

۱۳۹۵/۰۴/۰۱ - ۱۲:۴۹:۱۷
کد خبر: ۴۲۰۷۱۹
جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان ایلام برگزار شد
جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان ایلام به منظور بررسی وضعیت مناسب سازی اماکن اداری و مسکونی، به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-شاپور پولادی در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان با اشاره به مشکلات معابر شهرهای استان در زمینه مناسب سازی ویژه جانبازان و معلولان، اظهار داشت: جداول شهرهای استان در محل مشخص بایستی روپوش مناسب با نصب تابلو جهت تردد معلولان و جانبازان داشته باشند.
وی همچنین در این زمینه گفت: در معابر شهرها به منظور تردد معلولان و جانبازان باید محل های خط کشی شده همراه با نصب تابلو راهنما مشخص گردد تا هم معلولان از آن مسیرها تردد نمایند و هم اینکه رانندگان در آن محل ها با احتیاط بیشتر رانندگی کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری درخصوص مناسب سازی در منازل مسکونی ابراز داشت: مناسب سازی در منازل مسکونی شخصی اختیاری است، اما در مجتمع های مسکونی ضروری و الزامی است.
وی تأکید کرد: دستگاههایی که در خودارزیابی مناسب سازی نمره رده پائین را کسب نکرده اند، در سال 1395 با برنامه ریزی مناسب خود را به سطح متوسط برسانند. اما دستگاههایی که ارتباط مستقیم با جانبازان، معلولان و بزرگسالان دارند، بایستی در این زمینه جدیت بیشتری به خرج دهند.
پولادی در این جلسه خواستار برگزاری جلسات کمیته های زیرمجموعه ستاد به منظور تأمین دستورکار جلسات ستاد شد.
وی اظهار داشت: رایزنی لازم با فرمانداران شهرستان ها در خصوص ایجاد سرفصل جدید تحت عنوان مناسب سازی به منظور اختصاص اعتبار لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.
این مسؤل اضافه کرد: شهرداری ها نظارت لازم بر مناسب سازی اماکن اداری و مجتمع های مسکونی داشته باشند و این امر را از شروط صدور گواهی پایان کار قرار دهد.
لازم به ذکر است در این جلسه گزارشی در خصوص فعالیت های دستگاههای اجرایی در زمینه مناسب سازی توسط دبیر ستاد قرائت شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز