دختر نوجوان ایلامی به مسابقات جهانی تیراندازی اعزام شد

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۰:۲۷:۳۹
کد خبر: ۴۲۰۹۶۸
دختر نوجوان ایلامی به مسابقات جهانی تیراندازی اعزام شد
رئیس هیات تیراندازی ایلام گفت: آرمینا صادقیان تیرانداز کم سن و سال ایلامی در رشته تفنگ بادی به همراه 18 تیرانداز ملی پوش دیگر برای شرکت در مسابقات جهانی به کشور آذربایجان اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- کبری غیاثی اظهار کرد: این تیرانداز دختر کم سن و سال در رشته تفنگ بادی به همراه تیراندازان با تجربه تیم ملی راهی این مسابقات شد که امیدواریم شاهد افتخار آفرینی او برای استان و کشورمان باشیم.

وی افزود: پگاه عزت پناه نیز در رشته تپانچه همراه با 21 تیرانداز زن از 10 استان کشور به اردوی تیم ملی که به منظور حفظ آمادگی ورزشکاران برای شرکت در رقابت های بررون مرزی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تشکیل شده، دعوت شد.
غیاثی تاکید کرد: با وجود ظرفیت ها و استعدادهای خوب ورزش تیراندازی در 2 بخش بانوان و آقایان و کسب عنوان ها و سهمیه المپیک، مشکلات بسیاری در بخش تامین منابع مالی، تجهیزات و سالن اختصاصی داریم.
وی یادآور شد: ورزش تیراندازی با وجود کمبود امکانات و تجهیزات در استان از رتبه خوب و قابل قبولی در سطح کشور برخوردار است و این نشان از ظرفیت و توانمندی های ورزشکارمان در این رشته است. 
رئیس هیات تیراندازی ایلام کمبودهای این رشته ورزشی را منابع مالی، سلاح، سالن اختصاصی تیراندازی و به تاخیر افتادن حق الزحمه مربیان و ورزشکارن اعلام کرد.
وی در خصوص مشکلات مالی این رشته ورزشی گفت: چندین بار از خیران استان درخواست حمایت کردیم اما تاکنون هیچ کمکی از سوی آنها دریافت نشده است.
غیاثی افزود: خیران باید بدانند کمک به ورزش کمتر از مدرسه سازی نیست چرا که گرایش جوانان به ورزش بخصوص تیراندازی که در اسلام نیز به آن سفارس شده باعث کاهش جرم، اعتیاد و دیگر آسیب های اجتماعی می شود.
وی اضافه کرد: ورزش تیراندازی در بخش آموزش و مربی در حد مطلوبی قرار دارد و مربیان ما دارای درجه بین المللی و آسیایی هستند.
وی یادآور شد: از استاندار ایلام تقاضا داریم با توجه به وجود پتانسیل های خوب در این رشته ورزشی مانند سایر استان ها منابع مالی در اختیار هیات قرار دهد تا بتوانیم در راستای توسعه ورزش استان قدم های بهتری برداریم.
وی با اشاره به اینکه حمایت های مالی اداره کل ورزش و جوانان ناچیز است، تاکید کرد: برای پرداخت هزینه ها و خرید سلاح و تجهیزات به یک میلیارد ریال نیاز داریم.
مسابقات وردکاپ جام جهانی آذربایجان با حضور 80 کشور جهان و 640 ورزشکار در شهر باکو پایتخت آذربایجان با شرکت 19 ورزشکار از کشورمان در سه رشته تفنگ، تپانچه و تراپ از اول تیرماه آغاز می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز