میانگین رسیدگی به پرونده در دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام کاهش یافت

۱۳۹۵/۰۴/۰۲ - ۱۳:۳۰:۳۴
کد خبر: ۴۲۱۳۳۳
میانگین رسیدگی به پرونده در دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام کاهش یافت
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام از کاهش مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در دادگاه های عمومی و انقلاب این استان به 128 روز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-عباس گوهری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: زمان رسیدگی به پرونده های خانواده به 57 روز ، امور حقوقی به 62 روز ، مسائل کیفری 77 و در شعب انقلاب 116 روز است.
به گفته وی، 12 شعبه فعال در دادگاه های عمومی و انقلاب استان داریم که شش مورد از آنها حقوقی است و در دل این دادگاه های حقوقی 2 دادگاه خانواده نیز تشکیل می شود.
وی افزود: به تازگی مجوز راه اندازی 2 دادگاه خانواده جدید نیز صادر شده که با اضافه شدن این تعداد ضمن آزاد شدن 2 شعبه برای امور حقوقی، سرعت رسیدگی به پرونده ها نیز افزایش خواهد یافت.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام یادآور شد: از ابتدای تیرماه 94 تا 31 خرداد 95 در مجموع 23 هزار و 588 فقره پرونده به شعب دادگاه های عمومی و انقلاب استان وارد شد ضمن اینکه شش هزار و 27 پرونده نیز پیش از این تاریخ در محاکم موجود بود.
گوهری ادامه داد: رسیدگی به 23 هزار و 716 فقره پرونده در سال گذشته با تلاش قاضی ها و کارکنان مجموعه دادگاه های عمومی و انقلاب استان صورت گرفت و هم اکنون موجودی این محاکم پنج هزار و 899 پرونده است.
وی به اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف اشاره و تاکید کرد: پیش از این شوراهای حل اختلاف مسایل مالی را در شهرها تا 50 میلیون ریال و در روستاها تا 20 میلیون ریال رسیدگی می کردند که در اصلاحیه سال 94 در شوراهای شهری این مبلغ تا 200 میلیون ریال افزایش یافت ولی در روستاها تنها می توانند به مسائل صلح و سازش رسیدگی کنند.
گوهری همچنین به اصلاح قانون جرائم مالی در سال 94 نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون جدید شخص محکوم ظرف یک ماه از تاریخ ابلاغیه اجرا فرصت دارد تا دادخواست اعسار و صورت مالی دارایی های خود را ارائه دهد و رسیدگی به این موضوعات نیز خارج از نوبت خواهد بود و در این مدت نیز شخص بازداشت نمی شود.
رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب ایلام بیشترین پرونده های کیفری تشکیل شده این استان در سال 94 را سرقت موجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین، ایراد صدمه بدنی غیر عمد ناشی از تصادفات رانندگی، تهدید، تخریب، تصرف عدوانی، مزاحمت تلفنی، حمل مواد مخدر و کلاهبرداری اعلام کرد.
اول تا هفتم تیر بعنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز