مشکلات بیش از ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایلام بررسی شده است

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۲۰:۵۹:۰۶
کد خبر: ۴۲۲۶۵۰
مشکلات بیش از ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایلام بررسی شده است
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان ایلام گفت : در راستای سیاست های ابلاغی دولت تدبیر و امید در مقوله اقتصاد مقاومتی مشکلات بیش از 50 واحد تولیدی و صنعتی در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایلام بررسی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-مرتضی دارایی" افزود : به دنبال تاکید و اشاره مقام معظم رهبری بر توجه به صنایع کوچک و متوسط دولت در موضوع اقتصاد مقاومتی ، توسعه واحدهای تولیدی ، رونق بخش اقتصادی ، اشتغالزایی و راه‌اندازی مجدد واحدهای تعطیل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم است.

دارایی ادامه داد : دولت ، مجلس ، قوه قضاییه ، بانک ها ، دستگاه های نظارتی و رسانه ها به ویژه رسانه ملی همه وظیفه دارند برای همدلی و همزبانی که پیش نیاز تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه صنایع کوچک و متوسط است ، کمک کنند.

مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام افزود : با توجه به اینکه شعار اصلی دولت بهبود فضای کسب و کار و حمایت از بخش خصوصی است در این زمینه برنامه هایی انجام شده که هدف آنها تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف است.

وی بیان داشت : در راستای سیاست های دولت برای تحقق مقوله اقتصاد مقاومتی مورد مقام معظم رهبری در حوزه صنایع کوچک و متوسط کشور کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان به ریاست استاندار و با اختیارهای فراوان تشکیل شده که هر هفته به منظور رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی نشست برگزار می کند.

دارایی یاد آور شد : در کنار این کارگروه دو کارگروه دیگر شامل کارگروه ایجاد رونق صنایع کوچک و متوسط استان و کمیته های بررسی درخواست تسهیلات بانکی در استان فعال شده که به واحدهایی که درخواست تسهیلات دارند پس از نام نویسی در پایگاه بهین یاب رسیدگی می شود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان ایلام اظهار کرد : پس از نام نویسی در پایگاه بهین یاب تقاضای مدیر واحد یا صنعتگر در کمیته بررسی تسهیلات بررسی و سپس در کارگروه ستاد تسهیل سرمایه گذاری استان مصوب و در پایان برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی می شود.

دارایی واحدهای واجد شرایط و مشمول دریافت تسهیلات در قالب اقتصاد مقاومتی را شامل واحدهای فعال با ظرفیت پایین که برای تکمیل ظرفیت نیاز به تزریق سرمایه درگردش دارند، واحدهای راکد و غیرفعال که مشکل فروش و بازار ندارند و تنها نیازمند تزریق نقدینگی هستند و طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد عنوان کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز