دستگیری حفاران غیر مجاز آثار تاریخی و فرهنگی در استان ایلام

۱۳۹۵/۰۴/۰۵ - ۲۱:۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۲۲۶۶۰
دستگیری حفاران غیر مجاز آثار تاریخی و فرهنگی در استان ایلام
مدیر اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایلام از دستگیری و انهدام یک باند قاچاق آثار تاریخی و فرهنگی در شهرستان ایلام خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام- "سجاد رحمانی " مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان ایلام گفت :  طی یک عملیات توسط یگان حفاظت اداره میراث فرهنگی شهرستان ایلام ، سپاه ناحیه و کلانتری مرکزی بخش چوار در محدوده استحفاظی بخش چوار یک باند قاچاق آثار تاریخی و فرهنگی انهدام ومتهمین در حین حفاری دستگر شدند .

بنا به همین گزارش، سجاد رحمانی  مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ایلام اعلام کرد: در پی گشت شبانه توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره  با تعدادی از حفاران غیر مجاز که شبانه شروع به حفاری در محدوده استحفاظی بخش چوار نمودند برخورد که طی یک عملیات ، حفاران دستگیر و همراه با آلات و ادوات جرم به کلانتری بخش چوار تحویل که پس از بازجویی اولیه روانه مراجع قضایی شدند .

رحمانی ادامه داد : یغماگران آثار تاریخی بدانند که گشت های میراث فرهنگی شهرستان به صورت مستمر از آثار تاریخی و فرهنگی حفاظت خواهند داشت که علاوه بر یگان حفاظت اداره کل ، تمامی آحاد مردم و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه امنیتی به صورت جد از این آثار که هویت یک کشور است حراست می کنند .

 

 

 

نظر شما