با ریاست مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام

اولین جلسه شورای هماهنگی بیمه ها

۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۲:۵۵:۴۹
کد خبر: ۴۲۴۳۷۷
اولین جلسه شورای هماهنگی بیمه ها
اولین جلسه شورای هماهنگی بیمه ها به ریاست علی سایه میری در سالن جلسات این اداره کل ، با حضور مدیر کل بیمه ایران و جمعی از مدیران بیمه در استان انجام شد. مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم مۆمن و خداجوی ایران اسلامی، توفیق درک فیوضات بیکران شب‌های قدر را از خداوند تبارک و تعالی مسئلت داشته و سالروز ضربت خوردن امام اول شیعیان و پیشوای عدالت‌خواهان جهان را به محضر امام عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، مقام معظم رهبری و ملت حقیقت‌جوی میهن پاکمان تسلیت و تعزیت عرض کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-  علی سایه میری با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال 1395به نام اقتصاد مقاومتی_اقدام و عمل  افزودند باید این شعار را  سرلوحه ی خود قرار داده و از این باور ارزشمند در جهت توسعه کشور بهره کافی را ببریم.
ایشان در ادامه افزودند اهمیت  صنعت بیمه و جایگاه آن  بر کسی پوشیده نیست. فعالیت های اقتصادی در هر کشور  ضمانت، امنیت و حمایت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است ، که در نهایت کلیه این فعالیت ها با صنعت بیمه ارتباط مستقیمی خواهد داشت.اقتصاد کلان، معادلات بین المللی و تاثیر گذاشتن اقتصاد کشور بر این معادلات و هزینه های دیگر و کلان تر مطرح است که بطور مستقیم و غیر مستقیم بر مقوله امنیت به شکل های مختلف تاثیر دارد.
عیسی میرزایی مدیر کل بیمه ایران در استان ایلام نیز بیان کردند که به عنوان رئیس شورای بیمه ای مشکلات بزرگ صنعت بیمه را منعکس و به وزارت نیز ارسال کرده اند. ایشان در ادامه هدف از تشکیل این جلسه را بررسی  و احصاء مشکلات  شرکت های بیمه در استان بیان کردند و ابراز امیدواری کردند که با تشکیل این جلسات باری از دوش صنعت بیمه استان برداشته شود.
مدیر کل بیمه ایران خاطر نشان کرد اگر بخواهیم امنیت و آسایش داشته باشیم باید نگاه ویژه ای  نیز به سمت بیمه داشته باشیم.
علی آخی زاد معاون اقتصادی امور اقتصادی و دارایی گزارشی از وضعیت عملکرد شرکت های بیمه ای استان در سال گذشته ارائه و افزود که طبق استانداردهای جهان ضریب نفوذ بیمه طبق آمار سال 1393 باید 5درصد باشد که متاسفانه در کشور ما 1/9 درصد می باشد که این ضریب در استان ایلام 0/9درصد می باشد و رتبه 28 را در کل کشور دارا می باشد.که از شرکت های فعال بیمه در استان انتظار می رود فعالیت های خود را گسترش داده و ضریب نفوذ در استان را بهبود ببخشند.
وی ادامه داد که در سال 1393 شرکت های بیمه استان 105میلیارد تومان حق بیمه دریافت نموده اند که 85درصد این مبلغ را به عنوان خسارت پرداخت نموده اند که این مسئله باید توسط خود شرکت ها کالبد شکافی گردد و راهکارهایی در این خصوص ارائه دهند که بتوانند ضریب خسارت را کاهش دهند.
علی آخی زاد در ادامه از وضعیت ارائه گزارش عملکرد ماهانه توسط شرکت های بیمه ای استان ابراز نارضایتی کرد و اعلام نمود که کلیه شرکت های بیمه ای در استان موظف به ارائه عملکرد ماهانه به اداره کل امور اقتصادی و دارایی به عنوان نماینده وزارتخانه هستند.
علی آخی زاد در ادامه از برنامه اداره کل امور اقتصادی و دارایی در خصوص برگزاری همایش و نمایشگاه بورس، بانک و بیمه در استان خبر داد  و گفت که شرکت های بیمه ای فعال در استان در این همایش و نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.
وی در پایان تاکید نمود که شرکت های بیمه ای فعال در استان باید رقابت سالمی با هم داشته باشند و قوانین و مقررات مربوطه را در سایه این رقابت سالم  رعایت نمایند.
در ادامه جلسه کلیه شرکت کنندگان سوالات ، مشکلات و انتقادات خود را بیان نموده و مدیر کل بیمه نیز به کلیه سوالات و ابهامات حاضران پاسخ دادند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز