آزادی پدری که بیماری فرزندان او را بدهکار بانک کرد

۱۳۹۵/۰۴/۱۰ - ۱۲:۴۹:۲۶
کد خبر: ۴۲۴۸۰۳
آزادی پدری که بیماری فرزندان او را بدهکار بانک کرد
مدیرعامل ستاد دیه ایلام گفت: خیّر نیک‌اندیش یک بدهکار بانکی را که برای درمان فرزندان خود مجبور شده بود وام بگیرد از زندان آزاد کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام - «سیدنورالله موسوی» اعلام کرد، در مورد وضعیت زندانیان جرائم غیر عمد استان اظهار کرد: در سال جاری 35 نفر زندانی جرائم غیر عمد و ملی که در زندان‌های استان حبس بودند با پرداخت بدهی آن‌ها با کمک خیرین، ستاد دیه، نیکوکاران، آورده شخص، گذشت شاکی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی با بیان اینکه کل بدهی این افراد بیش از 24 میلیارد و 511 میلیون ریال بوده است، افزود: در یک هفته گذشته دو زندانی با میزان بدهی 31 میلیون تومان با کمک دو خیر تهرانی آزاد شدند.

موسوی با اشاره به اینکه یکی از این زندانیان به دلیل بدهی 17 میلیون تومانی به بانک‌ها در حبس به سر می‌برد، تصریح کرد: این پدر 80 ساله این مقدار وام را برای درمان بیماری کلیوی دو دختر خود گرفته بود که به دلیل ناتوانی مالی در پرداخت حبس شده بود.

 مدیرعامل ستاد دیه استان ایلام با تأکید بر اینکه سهل نگاری و مشکلات اقتصادی جامعه موجب گرفتاری زندانیان مالی شده است، ادامه داد: در سال گذشته 87 نفر زندان با بدهی بیش از 4 میلیارد و 921 میلیون تومان بدهی آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه خیرین و نیکوکاران درزمینهٔ آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بهره‌وری پای‌کار هستند اما نیازمند کمک بیشتر آنان هستیم، افزود: امیدواریم در سال آینده دیگر زندانی مالی نداشته باشیم.

وی با تأکید این‌که افراد به هیچ‌وجه چک‌های سفید امضاء و بدون مبلغ خود را در اختیار هیچ فردی قرار ندهند، خاطرنشان کرد: بسیاری از زندانیان مالی به علت سهل‌انگاری دردادن چک سفید امضا گرفتارشده‌اند.

موسوی گفت: خدمت به خانواده‌ی زندانیان بی‌بضاعت دارای اجر و پاداش اخروی است و هدف از تشکیل این نهاد حمایتی، کمک به زندانیان جرائم غیر عمد و مالی است.

مدیرعامل ستاد دیه ایلام بابیان اینکه بازگرداندن زندانیان جرائم غیر عمد به دامن جامعه موجب کاهش حجم بار زندان و جلوگیری از آسیب رسیدن به خانواده آن‌ها می‌شود، افزود: با خیرین دیگر استان‌ها ازجمله تهران ارتباط تنگاتنگی ایجاد کرده‌ایم و با کمک گرفتن از آن‌ها اقدام به پرداخت دیون زندانیان و آزادی آنان می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه آگاهی‌بخش حقوقی و قضایی به جامعه بهترین راهکار برای پیشگیری و کاهش جرائم غیر عمد است، تصریح کرد: ناآگاهی از قانون و امور حقوقی- قضایی موجب گرفتار شدن برخی به‌ صورت غیر عمد در زندان شده است لذا می‌طلبد آگاهی بخشی به جامعه در این حوزه را گسترش یابد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز