مدیر کل انتقال خون استان ایلام:

سالانه ۱۲ هزار واحد خونی در استان ایلام اهدا می شود

۱۳۹۵/۰۴/۱۲ - ۱۳:۰۹:۳۹
کد خبر: ۴۲۵۵۸۰
سالانه ۱۲ هزار واحد خونی در استان ایلام اهدا می شود
مدیر کل انتقال خون استان ایلام با اشاره به اینکه سالانه بیش از ۱۲ هزار واحد خونی در استان ایلام اهدا می شود، گفت: تعداد اهدا کنندگان خون در استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-مهدی اکبری دهبالایی   اظهار داشت: با توجه به نبود مراکز انتقال خون در برخی از شهرستان های استان ایلام سعی خواهد شد تیم های سیار خون گیری به شهرستان ها فرستاده شود.

مدیر کل انتقال خون استان ایلام با اشاره به اینکه خوشبختانه با توجه به جمعیت استان از نظر تعداد اهدا کنندگان در وضعیت مطلوبی قرر داریم، گفت: در طول سال بین ۱۵ تا ۱۸ هزار اهداکننده به مراکز انتقال خون در استان مراجعه و سالانه بیش از ۱۲ هزار واحد خون  اهدا می‌کنند.

وی گفت: خوشبختانه استان ایلام در بحث انتقال خون بانونان رتبه سوم در کشور را به خود اختصاص داده و این قشر سهم بیشتری در اهدای خون در استان دارند.

وی تصریح کرد: اهدای خون می تواند منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و نیز تقویت بدن شود و سبب کاهش وزن شده و هر بار اهدای خون در حدود ۶۵ کالری انرژی می سوزاند.

مدیر انتقال خون استان ایلام در ادامه از خرید دستگاه پلاسما فرزیس خبر داد و گفت: دستگاه پلاسما فرزیس در خون گیری کاربردی ندارد و در پروسه درمانی بیمارانی که مشکلات خونی و یا کلیوی دارند مورد استفاده قرار می گیرد که بزودی شاهد راه اندازی این دستگاه در استان خواهیم بود.

دهبالایی تصریح کرد: استان ایلام بالاترین امنیت ضریب سلامت خون اهدایی را داراست و ۵۴ درصد از اهدا کنندگان خون در استان ایلام اهداکنندگان مستمر هستند.

وی با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه اهدای خون در ایران ۱۰۰ درصد داوطلبانه است، گفت: کشور ایران در منطقه رتبه اول انتقال خون را به خود اختصاص داده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز