ابراز امیدواری معاون استاندار ایلام برای خودکفایی در تولید گندم

۱۳۹۵/۰۴/۱۳ - ۱۳:۴۵:۰۹
کد خبر: ۴۲۶۱۹۶
ابراز امیدواری معاون استاندار ایلام برای خودکفایی در تولید گندم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ایلام ابراز امیدواری کرد بزودی این استان در تولید گندم به خودکفایی برسد.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-حشمت اله عسگری  اظهار کرد: تولید گندم امسال در ایلام طی چند سال اخیر بی سابقه بود که افزایش نزولات جوی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید این محصول راهبردی داشته است.
وی میزان برداشت گندم در سال جاری تاکنون را بیش از 250 هزار تن اعلام کرد و افزود: امیدواریم که این میزان به مرز 300 هزار تن نیز برسد.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: تاکنون از 35 مرکز خرید گندم استان 183هزار و 106 تن گندم معمولی و 67 هزار و 51 تن گندم دروم خریداری شده که این گندم ها مازاد بر نیاز کشاورزان بوده است.
عسگری تاکید کرد: با پیگیری ها و هماهنگی های به عمل آمده پرداخت بهای گندم خریداری شده در کوتاه ترین زمان ممکن به کشاورزان صورت می گیرد و خوشبختانه در این راستا تاکنون مشکلی وجود نداشته است.
عسگری گفت: از آنجایی که گندم تولیدی استان به ویژه در مناطق جنوبی یکی از با کیفیت ترین گندم های کشور به شمار می رود، در چند سال اخیر سعی شده برای افزایش کیفیت نان استان از همین گندم ها استفاده شود و مازاد آن به سایر استان ها صادر می شود.
وی ابراز امیدواری کرد با افزایش سطح زیر کشت اراضی استان، ایلام از نظر تولید گندم به خودکفایی برسد و کشاورزان پرتلاش این استان نقش مهمی در افزایش تولید داخلی ایفا کنند.
سال گذشته حدود 160 هزار تن گندم در استان ایلام تولید شد که بر اساس آمار حدود 90 هزار تن آن مورد مصرف جمعیت استان به صورت آرد قرار می گیرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز