رئیس سازمان صنعت ایلام خبر داد

وجود ۱۴ هزار بافنده فرش سیال در ایلام

۱۳۹۵/۰۴/۱۹ - ۱۳:۳۳:۲۷
کد خبر: ۴۲۸۵۷۶
وجود ۱۴ هزار بافنده فرش سیال در ایلام
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: این استان دارای 14 هزار بافنده فرش سیال است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-یارالله نصیری  اظهار داشت: سازمان‌های مختلفی در حوزه فرش ورود کرده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: کمیته امداد، بهزیستی، شرکت فرش و .... از جمله سازمان‌هایی هستند که در حوزه فرش در استان ایلام ورود کرده و فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان ایلام دارای 14 هزار بافنده فرش است و این آمار سیال بوده و ثابت نیست و زمانی که حمایت‌ها برقرار باشد و کشش بازار و صادرات فراهم است این آمار افزایش و در شرایط عادی این آمار کاسته می‌شود.

نصیری اضافه کرد: طی سه سال گذشته به واسطه وجود مشکل در فضای کسب و کار و تحریم‌های ظالمانه در حوزه فرش استان ایلام مشکلاتی وجود داشت و در حقیقت آسیب‌هایی به جامعه فرش بافان و صادرکنندگان این محصول در استان ایلام وارد شد.

نصیری تصریح کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام در حال بازسازی و ترمیم این حوزه بوده و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نداشته است، همچنین بیمه فرش بافان یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های کلان بوده که این سازمان به سهم خود برای تحقق آن تلاش دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: سازمان تأمین اجتماعی طی سال گذشته تا سقف 3 هزار و 500 نفر را بیمه کرده بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام هم به عنوان یک عضو کمیته فرش استان پیگیر ماجرا شد.

وی ادامه داد: تأمین اجتماعی بیمه کارگاه‌های غیرفعال در استان ایلام را قطع کرد و در سال گذشته هیچ کارگاه فعالی قطع بیمه نشد و این مهم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام بررسی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام گفت: در هر حال برای گسترش بیمه فرش‌بافان در استان ایلام برنامه‌هایی تدوین شده که از سوی مسؤولان امر نیز حمایت خواهد شد.

وی اضافه کرد: کار برقراری بیمه برای یک هزار قالیباف دیگر با اخذ کمک‌های استانی در دستور کار قرار گرفته است که به‌زودی پس از بررسی کامل این مهم این موضوع اجرایی خواهد شد.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز