مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام:

۶۲ میلیون متر مربع از اراضی تصرف شده ایلام خلع ید شد

۱۳۹۵/۰۴/۲۲ - ۱۱:۲۴:۰۷
کد خبر: ۴۳۰۱۱۰
۶۲ میلیون متر مربع از اراضی تصرف شده ایلام خلع ید شد
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: ۶۲ میلیون متر مربع از اراضی این استان که طی سالیان گذشته مورد تصرف اشخاص و نهادها قرار گرفته بود، با تلاش های صورت گرفته خلع ید شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا-ایلام-رضا احمدی  اظهار داشت: آسیب رسانی به طبیعت استان طی سال های اخیر کاهش چشمگیری یافته که بیانگر افزایش فرهنگ طبیعت دوستی مردم و مشارکت آنان در حراست از این مواهب خدادادی است.

وی ادامه داد: ۹۶۲ پرونده پارسال در زمینه تخلفات مندرج در قانون حفاظت و بهره برداری تشکیل شد که در قالب ۱۳۳ فقره پرونده بیش از ۶۲ میلیون مترمربع از اراضی که در طول سال های متعدد مورد تصرف غیر قانونی قرار گرفته بود، خلع ید شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام یادآور شد: ۹۲۷ میلیون و ۶۶۹ هزار ریال نیز به موجب حکم دادگاه خسارت وصولی از متخلفان به خزانه دولت واریز شد.

احمدی تاکید کرد: هر گونه خسارت، تخریب، دخل و تصرف به انفال و منابع طبیعی بر اساس مواد ۴۲ تا ۴۹ و ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل ها و مراتع‌ به موجب قانون پیگرد کیفری از جمله حبس، جزای نقدی، اعاده وضع به حال سابق، رد مال، ابطال گواهینامه رانندگان حامل محصولات جنگلی، محکومیت حقوقی نظیر پرداخت خسارت در پی دارد.

وی اضافه کرد: همچنین مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره داری از جنگل ها و مراتع کشور هر کس در جنگل عمدی آتش سوزی ایجاد کند، به حبس سه تا ۱۰ سال محکوم می شود و در تبصره ذیل این ماده قانونی در موقع آتش سوزی در جنگل ها همه ماموران دولتی کشوری و لشکری و شهرداری ها در مقابل تقاضای ماموران منابع طبیعی موظف هستند با همه امکانات و تجهیزیات در مهار آتش کمک کنند.

از گستره دو میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار آن را عرصه های طبیعی تشکیل داده است که سهم جنگل های استان از این میزان ۴۶۰ هزار هکتار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز